• EPJE

8 oktober

Fick starta en ny tråd eftersom vår gamla var avstängd för svar! Alla oktoberbrudar, det är nära nu! Hur har ni det?

• Svar på tråden 8 oktober
  • EPJE

Aurot, verkar som om vi har ungefär samma saker kvar. Mailade innehållet till kyrkoprogrammet till tryckeriet i fredags och ska så fort som möjligt även maila festprogrammet!

Blev hippad i lördags. Det blev världens bästa lördag! Mina vänner och systrar är helt underbara! De smög sig in i lägenheten när jag låg och sov. Väckte mig, lagade lyxiga våfflor med tillbehör och vi skålade i champange!

Sedan bar det av ut i skogen. Vi red alla 8 islandshästar på förmiddagen. Solen sken och himlen var blå!

Sedan blev det god picknick i gröngräset! Därpå satt vi allihop i en het jacuzzi, levande ljus, iskall god dryck. Hur mysigt som helst!
    Kvällen tillbringade vi hemma hos en kompis och vi åt supergod mat och drack vin och goda drinkar. Vet inte hur jag ska kunna tacka alla. Är så glad att jag har mina vänner och mina 2 älskade systrar!

• thelisa

nu börjar det verkligen att dra ihop sig!!

va roligt EPJE det verkar som du haft en super dag!

jag själv blev hippad två gånger och det var inte helt fel det heller vill jag lova!

har allt under kontroll nu, maten, fotografen (äntligen) och transporter...synd bara att min viktnedgång inte blev så lyckad som jag trott men jag klarar mig.
    om en vecka åker jag till min hemstad för att planera det sista på plats. hade inne sådan där för annons i tidningen i fredags och den satte fart på min nervositet som tusan!

hur går det gör er andra?

• EPJE

thelisa! Det där med vikten! Jag hade kanske inte tänkt att jag skulle gå ner så mycket i vikt, men inte heller att jag skulle gå upp! Har hört att brudar ofta går ner av nervositet, men om det har hänt något med mig så är det tvärtom. Men det känns inte som om det gör så mycket! Klänningen sitter ju perfekt!
    Jag var på brudkonsulation i går och bestämde frisyr och smink, kändes jättebra!

Ja, var är ni alla andra 8 oktoberbrudar. Det verkar som om ni har fullt upp! Är så nyfiken på er!

• oktoberlycka

Halloj pa er. nu borjar det narma sig. sitter vid dator utan svenska tecken.. jobbigt!

hur gar det for er? Sjalv har jag STOR panik mitt har som skulle bli blont forra veckan hos frisoren blev rott! helt hemskt! har nu lyckats fa till det sa det ser ok ut.

Men varst av allt.. Kjolen ar for liten!! fatt en fel storlek och typsiak mig provade inte nar jag hamtade upp allt for 3 veckor sedan,. Upptackte det i helgen nar jag provade allt... Agenten som jag bokade via ar i polen och ar tillbaks nasta mandag. Ska traffa en sommerka i eftermiddag for att se om det gar att ordna. Alternativt ar att jag koper en ny i butik for 3700kr SUCK! och lit mer an en vecka kvar nu! Vilken stress!

Sa jag hoppas att det blir bra med den jag har i eftermiddag. Kanns sa himla snopet! Allt blir fel!

Ikvall ska iallafall vigselprogrammen tryckas och ska traffa prasten pa fredag. Fotografen ska vi traffa nu pa torsdag. Sen verkar allt vara inom kontroll (forutom klanningen :D). Fest programmen trycks nasta vecka.

Hur gar det for er andra?

Bara jag som har strul och stress?

Hoppas pa sol den 8:e!!!

• sofialovisa

Tjaba!
    Jo det börjar närma sig nu... Jag som alltid är så slarvig och hispig är skumt nog hur lugn som helst!
    Känns helt ok.
    Vi har ju lite tur eftersom min pappa arbetar med att fixa stora fester så vi har inte så mycket att fixa annars!
    Det där med vigsel- och festprogram har jag inte ens tänkt på, måste man ha det?

Vår präst har inte ens hört av sig och vi får inte tag på henne....lite nervigt sådär.
    Hoppas ni tar det lugnt och njuter av sista frökendagarna!

• sofialovisa

EPJE:
    Jag kan glädja dig med att jag också har gått upp i vikt...
    Så gick det med det! Sista två veckorna med provsmakningar och möhippor har visst satt sina spår!

• oktoberlycka

sofialovisa -
    vi har ett vigselprogram sa att alla i kyrkan kan 'folja' med i ordnijngen samt se vilka psalmer man har och i programmet star latarna + psalm texterna. har aven skrivit in prastens namn, likasa solisterna, kantorn, kyrkvardarna, best man och tarnornas namn. Mest som ett minne for alla. Tror inte man 'behover' ha ett vigselprogram.

Vi har valt att ha ett festprogram med alla gasternas namn etc och info om oss etc., Men jag har varit pa flera brollop som inte haft program och det har inte varit 'fel' utan ett. Det var lika trevlig och roligt anda

• oktoberlycka

Halloj!
    Vart aker ni 8:e oktober brudpar pa brollopsresa?

Vi aker redan sondagen den 9:e oktober till Kina. Blir borta i nastan 3 veckor.
    Nagra andra par som flyger ifran arlanda runt 18.00 tiden?

Ps. Det loste sig med min klanning hos sommerskan igar. PUST! Sa himla skont!

Nu ar det bara bordsplac. och festprogrammet kvar...

Lycka till nu i de sista planeringarna. Hoppas vi far fint vader!!

• EPJE

oktoberlycka!
    Va skönt att det löste sig med klänningen!

Vi åker till Maldiverna i 12 dagar, men vi åker hem en natt först. Det gick inga flyg den 9:e. Men det gör inte så mycket! Ska bli underbart...

• uffenstjej

Hej, ja nu börjar det verkligen närma sig! Känns som om jag har det mesta under kontroll. Ska till sömmerskan för det sista imorgon, hans kläder är beställda. Fest och vigselprogramm ska vi göra klart på lördag. På fredgag ska jag och min tärna ha genrep på sminkning och hår.

Lite småsaker är det kvar men det räknar jag med att hinna med sista veckan.

För oss blir det inte någonresa men dock en bröllopsnatt. Bröllopsresan kanske vi tar någon annan gång då vi har mer tid och pengar.

ps. jag har inte gått ner i vikt utan snarare upp!

Svar på tråden 8 oktober