• zippy

Gravid elller ej??

Hej på er,

Jag är nu fyra dagar sen med mensen( brukar aldrig hända!!). Har haft ont i magen precis som om jag hade mens, väldigt konstig känsla. Brösten ömmar något otroligt och jag började misstänka att det kunde vara så att jag var gravid. Så jag och min älskling gick och köpte ett gravtest. Det visade sig att jag inte var gravid. Kan det vara så att detta test visade fel? Eller vad kan det annars vara för fel?

• Svar på tråden Gravid elller ej??
  • Nyfiken gul , nu fru

det kan finnas tusen orsaker till att mensen är sen.... att man är gravid är ju givetvis det första man tänker på... men utebliven mens är inte alltid säkert att man ÄR gravid...

*nyss slutat med p-medel eller fortfarande använder, speciellt med hormoner i kan ibland spöka till mensen

*stress i alla former o varianter

*pyskisk press, tex att man ska gifta sig, skriva ett stort prov, osv...

*är du säker på din menscykel? Man kan faktiskt ha ägglossningen senare än man trodde o får då mens senare...

*kraftig viktökning eller viktminskning kan också rubba ägglossningen o mensen...

• f.d. Svart brud

zippy
    Den FINNS chans att testet visade fel, men det är en rätt liten marginal. För att vara på säkra sidan, kan du ju göra om testet.
    Men att ibland känna som du gör och med mensen lite sen är faktiskt rätt vanligt, även om man inte brukar känna så.
    Jag har haft några sådana "falsklarm" och när det väl var på riktigt anade jag inget! :)

Lycka till!

Svar på tråden Gravid elller ej??