• Bröllopstokiig

Var hitta ljusblå blommor till brudbukett?

Hej,

Jag har förgäves försökt hitta ljusblå blommor till min brudbukett. Temat för bröllopet är ljusblått och silver och nu verkar det falla på att det INTE finns ljusblå blommor. Har bara hittat mörkblå blommor alt lilablå... Någon som har ett tips?

//Helena

• Svar på tråden Var hitta ljusblå blommor till brudbukett?
  • Bröllopstokiig

Du kan väl gå in i blomsteraffären och fråga? Det ska väl de ha koll på. Har de inget hemma beställer de säkert hem om du är ute i god tid!Lycka till!

• Bröllopstokiig

Har varit inne i 4 st blomsteraffärer och ingen kan komma på en LJUSblå blomma... (

//Helena

• Bröllopstokiig

Om du går tillen större blomsterbutik så kan de färga blommorna i den färg du vill ha.
    Du ska helst vara ute i ganska god tid (ett par veckor före helst).
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Ljusblå blåklockor, förgätmigej, strandaster. Det finns säkert massor sorter.

Instämmer med ett inlägg ovan för, tex. rosor är jättefina om man färgar dem ljusblå.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Nu vet jag inte om du har lust med detta men jaghar tidigare sett att florister sätter rosor i vatten som har färgats me bleck och gör sedan buketten i de färger man önskar kan detta vara ngt?

• Bröllopstokiig

Jag förstår inte vad gallery kom ifrån jag hade nog kopierat i felfönster....det var jag som skrev tippset om bläck under namnet gallery.......helt konstigt jag kastades ut och när jag kom tillbaka så hade frökenfräken och Lisa skrivit inlägg ......kusliga saker händer på BT

• Bröllopstokiig

Agapanthus, fresia, prärieklocka, blåklocka, pärlhyacint, iris. Några jag kom på som kan vara i alla fall ganska ljusblå. Kolla på blomsterfrämjandet.se -> växtinformation, en bra sida!

• Bröllopstokiig

Tack alla vänliga själar för era tips! )

//Helena

• Bröllopstokiig

Det finns en söt ljusblå blomma som heter Scabiosa, inte så fint namn dock

• Bröllopstokiig

Cikoria (Vägvårda) har en underbart ljusblå färg.
    Kan kanske vara något?

• Bröllopstokiig

V i har också ljusblått, silver och vitt som "temafärger". Floristen jag talade med sa att det finns en sort av krysantem med mindre blommor som man kan färga ljusblå. Såg en bild på dem och de var jättesöta! Så nu har jag av dem i min brudbukett.

• Bröllopstokiig

Ja, vi ska också så ljusblått som färgtema. Men vår florist sa också att det inte fanns några ljusblå blommor (!). Men hon kunde färga, men det kändes verkligen inte rätt...

Vi kom fram till att jag har en vit bukett med, pärlor och dekor i ljusblått. Lät ok, men vill GÄRNA ha ljusblå blommor i buketten, då mitt klänningsliv är broderat med ljusblå blommor....!

Fler förslag på ljusblå snittblommor mottages tacksamt!

• Bröllopstokiig

Till måsen:
    Vilken blomsteraffär har du beställt buketten i? Låter jätteintressant!

//Helena

• Bröllopstokiig

Lin, jungfrun i det gröna, blålusern, lungört, blåklocka, knölklocka, blå hortensia, blå luktärt, blåfärgad brudslöja (jättefint)

Har blandat lite vilda och odlade blommor. Hoppas att du hittar något intressant.

• Bröllopstokiig

Cikoria, som sagt, är Väldigt ljusblå.

• Bröllopstokiig

Lycklig, jag har hittat 3 bilder i mitt "brudbukettsbibliotek" på buketter med ljusblå blommor som jag kan maila till dig om du vill...

Svar på tråden Var hitta ljusblå blommor till brudbukett?