• gurans

Gallsten

Min pojkvän har fått gallsten och ligger nu på sjukhus pga av inflammation i buksportkörteln och väldigt dåliga levervärden men är dock på bättringsvägen nu. Han ska operera bort gallblåsan om några månader. Så nu undrar jag om det är några som vet vad han ska äta o inte äta nu innan operationen så att han slipper nåt mer anfall. Och sen när operationen är gjord kommer det bli som innan då eller måste man fortsätta hålla fortsatt koll på kosten?

• Svar på tråden Gallsten
  • Mamita

Hej.
    detta är ngt ni Måste ta med en läkare då det skiljer sig från fall till fall .

Lycka till
    Mamita

• Smulan1

Shit pommes frites, tror jag ocksa har fatt gallsten.
    (har last alla 300 inlagg)

Ar det verkligen sant att det aldrig gar bort utan operation om man val har fatt gallsten en gang?

Och vad ar de exakta symptomen? Jag forstar att det kan vara lite olika men anda.

• gurans

Tack för hjälpen tjejer! Vad ni är söta!! Ska kolla upp länken direkt!

De exakta symptomen är nog svårt att säga, jag har ju inte haft det själv men vad jag förstår det som är det enorma smärtor som kan vara olika länge. Ibland har det gått över på ett par timmar o ibland har det suttit i som en molande värk. Men åk hellre in en gång för mycket!

Svar på tråden Gallsten