• k+m=h

Vigselmässa med kronbrud (bilder)

I lördags blev jag kenneths fru (17/9), vi hade en vigselmässa med nattvard prästen berättade att det var en fornkristen form av vigsel det var så fint, mina syserbarn + vår son var brudfölje, vi fick sitta på stolar när vi inte behövde stå vid knäfallet, min systerson som är 6 år höll på attt somna 2 gånger med huvudet mot sin näbbkäpp hans syter min tärna skötte sin uppgift med glans höll min bukett med stor allvar, vår egen son var sin pappas marskalk och vår ringbärare min mamma hade sytt kudden.
    kika gärna på dom bilder jag har det kommer mera.

www.space.msn.com/members/maddekenneth63kissemiss

• Svar på tråden Vigselmässa med kronbrud (bilder)
  • Nonika

Fina bilder! Ni ser lyckliga ut

• brudkronan

Vilken UNDERBAR krona! Lånade du den av kyrkan, eller har du köpt den, eller vad? Fantastisk! Och resten av er var också väldigt vackert! :)

• k+m=h

Ja jag lånade den av kyrkan det är deras äldsta krona från 1924. klänningen har jag sytt själv och slöjan hittade jag på myrorna för 50 kr. min mans skjorta har jag också sytt, tärnans klänning och pojkarnas västar har min mamma sytt,

• k+m=h

puff puff är det ingen som vill titta på bilder?

• EhjärtaK = sant

STORT grattis till er båda!

Vad vacker buketten och din klänning var - passade dig utmärkt!
    Kronan var verkligen annorlunda (till skillnad från prinsesskronorna som många har) men väldigt läcker .

• Fru Larsson

Jag blir så imponerad av er som kan sy bröllopsklänningar! Jättefint! Fint med solrosor och den gula slipsen, lite annorlunda!

• Mrs 2 B

Kronan du bär ser likadan ut som den jag ska låna av kyrkan vi ska gita oss i.

Alltså jag tycker att den är JÄTTEFIN!!

/Mrs 2 B

• Jenca

Wow - den ser ju riktigt kunglig ut kronan! :)

Gillade verkligen din brudbukett!

Grattis!!

• k+m=h

Mr 2 B var ska du gifta dig någonstans? vi gifte oss i OP-kyrkan i Örebro.

Jenca kul att du gillade min bukett min granne och toastmadame hade gjort den, det kommer bättre bild på den när jag fått korten från min syster.

• Mrs 2 B

I Djurö kyrka, Värmdö kommun!

De hade flera olika kronor men när jag såg denna kände jag att den blir klockren till mig!

• Nita

super, jag gillar din 'do it your self'philosofi. Jag hade aldrig gissat att du sytt klanningen sjalv. Det sag dryt och klassiskt ut men enkelt med solroserna. Grattis!!

• k+m=h

Mr 2 B när gifter ni er? vore kul att se bilder på hur du ser ut i "min" krona.
    Vi hade också flera kronor att välja på men denna känndes som "min".

min mailadress är madde_kenneth63@hotmail.com

Nita roligt att du tyckte om min klänning och att den såg dyr ut. men den kostade bara 650 kr i matrialkostnad och så tid förstås, men jag tycker ju att det är roligt att sy. att mamma sydde till barnen berodde på att jag inte hann, vi gjorde hela bröllopet på 6 månader, då får man deligera för att hinna + att vi har hållit på att flytta också nu mot slutet.

• Mrs 2 B

Vi gifter oss den 25/2 2006... kommer jag ihåg ska jag självklart sända dig några kort!

...annars kan du väl påminna mig!

• dala82

Grattis! Fina bilder, gillade också kronan!

• k+m=h

Nu finns det mer bilder, är det ingen som vill titta?

Svar på tråden Vigselmässa med kronbrud (bilder)