Kräftskiva i England
Tänkte ha en liten kräftskiva för 3 engelska kompisar imorgon kväll och undrar om någon har tips på vad som bör stå på bordet?
Förutom kräftor och en massa vin då
Tänkte ha en liten kräftskiva för 3 engelska kompisar imorgon kväll och undrar om någon har tips på vad som bör stå på bordet?
Förutom kräftor och en massa vin då
Personligen tycker jag att öl och snaps passar bättre till kräftor än vin, men det är ju en smaksak.
Förutom det uppenbara som bröd/smör/ost så är det gott med västerbottenostpaj. Den är himmelsk till kräftor... Det är mitt bästa tips :)
Och så roliga hattar och snapsvisor såklart :D
Snapsvisor! Hade jag helt glömt bort! Tack! ska leta lite på nätet efter några på engelska, som "Hell and Gore" ha ha
Hmmm får nog ställa fram några öl då kanske, själv gillar jag bara vin dock.
Har bakat en paj... kunde dock inte få tag på västerbottenost här men hopps den engelska osten duger
Några tips på såser eller dippar?
Har du köpt kräftor på Billingsgate Market? Rekommenderas varmt annars.
40 GBP för 7kg levande!! Stora och fina sen är det bara att sätta igång att koka.
Krondill är det svårare att fixa. Vanlig dill i lagen blir faktiskt riktigt bra. Åker man till sverige ofta som jag gör får man helt enkelt ta med en knippe krondill.
Var på IKEA och köpte två förpackningar där =) (kinesiska men jag ska kalla dem svenska tänkte jag)