Nyårsbröllop + svart klänning?
Vad tycker ni om att ha svart klänning på ett nyårsbröllop?
(Festen har färgtema som går i guld och brunt.)
Vad tycker ni om att ha svart klänning på ett nyårsbröllop?
(Festen har färgtema som går i guld och brunt.)
Som gäst? Jag tror inte att brudparet uppskattar att man kommer i svart på deras bröllop men jag förstår hur du tänker... svårt det där. Prata med bruden är mitt tips!
Jag har faktiskt pratat med bruden, och hon tyckte inte alls att det var något problem. Jag undrar bara om jag kanske blir ensam... Man vill ju inte vara felklädd!
Jag tycker nog att det kan vara tufft. Om man inte vill vara helt svart kan man ju alltid ha accessoarer som är i nån snygg färg, matchande skor och väska t.ex. Örhängen och halsband i "bling-bling" kanske.....
Vi ska gifta oss på nyår och jag räknar nästan med att någon av våra gäster har svart klänning, det passar ju jättebra på nyår!
Men jag är inte så traditionskunnig så jag hade nog inte ens reagerat om vi gifte oss på sommaren och någon kom i svart klänning...
Gött brudar! Då kör jag på det :)
Min lillasyster (min tärna) ska ha svart klänning när vi gifter oss på nyårsafton.
Kan inte förstå att man år 2005 har problem med om en gäst kommer i svarta kläder. Det är ju modernt och snyggt med svart.
Jag/vi har sagt till våra gäster att dom får komma i precis vilken färg dom vill, bara så länge dom trivs i det så.
Till TS!
Har bruden sagt OK, så hade jag kört på en svart klänningen. Tror ingen kommer att tycka att det är något konstigt med det.
Jema