Äntligen! Berättelse + bilder!
Äntligen är man fru! Efter månader av tissel o tassel kan man pusta ut. Vi hade ett hemligt bröllop, gästerna var bjudna till 30-årsfest!
Vaknade glad o utvilad till strålande sol o värme! Kan bröllopsdagen börja bättre?
Efter ett antal timmar på frisörsalongen, med fniss o champange, tillsammans med min syster o svägerska mötte jag min underbara man o hans bror för fotografering. Väldigt tagna båda två när vi såg hur vacker den andre var!
Efter fotograferingen hade vi en nervös väntan hemma hos mina föräldrar innan telefonsamtalet kom, alla gästerna hade anlänt o kommit iväg till kyrkan!
Jag gick in tillsammans med min far o min syster o vår dotter gick efter. Helt fantastiskt att komma in o se min underbara man stå där o alla glada gäster som kommit i jeans o tröja! De trodde ju att vi skulle leka lekar på festen....
Stunden i kyrkan blev precis så varm o fin som vi önskat o inte öga torrt!
Riskastning på trappan o sedan gratulationer o glada miner hos de överraskade gästerna!
Efter kyrkan bar det iväg till Hembygdsgården för fest natten lång. Vi hade buffé och tårta vilket var mycket uppskattat. Gjorde stämningen annorlunda än när man sitter o blir serverad.
Mat, tal o spex var klart strax efter tolv o då började dansen. Hade 2 underbara musiker som dels spelade mingelmusik under skålen, dels underhöll under middagen o sedan spelade dansmusik till klockan 2. Efter det hade vi inspelad musik o festen fortsatte!
Jag o min Man, känns konstigt att skriva så, checkade in på hotellet kl 06.00, var sist från stället!!!
En kanondag/kväll o detsamma tyckte våra 83 gäster! Kul att det var en överraskning för stämningen blev avslappnad, alla hade bekväma kläder o slapp all hets innan! Inga stora förväntningar i flera månader utan vi fick den dag/kväll vi så gärna ville ha. Kände sig extra fin bland alla jeansklädda gäster!
Förstår nu alla er som man läst om under planeringsmånaderna, bröllopsdagen är det mest underbara jag varit med om. Förutom vår dotters födelse kanske....
Vill ni titta på foton efter att ha läst min förkortade o något svamliga berättelse hittar ni dem här!
Tack o kram till alla för tips o råd!
groups.msn.com/FamiljenAhlgren/brllop.msnw