Vit och blå bröllopstårta?!
Vårt färgtema är blå och vit och vill också att tårtan ska gå i samma färger. Är det någon som har förslag på hur en sådan tårta kan se ut samt vad den ska innehålla?
Tack på förhand!
Kramisar från mig
Vårt färgtema är blå och vit och vill också att tårtan ska gå i samma färger. Är det någon som har förslag på hur en sådan tårta kan se ut samt vad den ska innehålla?
Tack på förhand!
Kramisar från mig
Man kan ju färga marsipan eller sugarpaste och ha som överdrag. Antingen vit tårta med blå dekorationer eller tvärtom. Innehållet kanske kan vara vitchokladmousse och blåbärs- eller björnbärsmousse?
Mmmmmm... det låter gott. Tack för tipset!
Vi hade vitchoklad och blåbär på vår tårta. Kolla denna hemsidan på '"tråtbeställning" Blueberry Hill så kan du se hur den såg ut.
www.steinbrenner-nyberg.se
Flower,
vi ska också ha blåvit tårta, åtminstone utvändigt. Täckt med frosting (ser ut som ogräddad marängsmet men är inte fullt så sött) och ovanpå små luktärter (ska jag ha i buketten också) i blått och lila som görs i något marsipanliknande, det kanske är det som kallas sugarpaste (är ingen bakverksexpert, förutom när det gäller att äta dem...)
Det finns ju annat vitt att täcka en tårta med - grädde, vit choklad, maräng... marsipan vet jag dock inte om man kan få verkligt vit. Ska du ha några blå blommor i buketten är ju ett alternativ att dekorera med riktiga, färska blommor - skulle jag tycka var fint i alla fall.
Lisen
Det finns massor av alternativ hur du kan ha din tårta!
Vill du ha den kritvit är det sugarpaste eller "snow white"marsipan (finns på konditorier) eller något som liknar marsmallow"fluff" som gäller om tårtan ska hålla sej ett tag, grädde löser upp ev dekorationer av marsipan eller sugarpaste.
alla alternativan kan färgas blå eller, som jag föredrar när det gäller de två första, sprutmålas (vanlig airbrush för modellbygge).
om du vill ha en annorlunda tårta kan man göra en som ser ut som
tex :
vatten med näckrosor och trollsländor i våningar ev med vattenfall emellan.
Eller
flera våningar blå himmel med små moln och ett slott med nr 7 på längst upp som vilar på moln.
Eller
en undervattensmiljö med sjöstjärnor, sjöhästar, fiskar, sjögräs och sjöjungfrur.
Eller
ett sandslott (men där försvinner ju förgtemat i själva tårtan) och flaggor runt om med era initialer eller monogram i era färger.
Vi ska ha vit marsipan med röda rosor... man kan nog få dem i blått med
Varning - vit marsipan ser ofta dassig (beige) ut!!!
Vi funderar på att ha en mörkblå tårta... *hehe* Vore ju lite annorlunda mot alla "vanliga" vita (inget ont om vita tårtor, det är mycket möjligt att vår ändå blir vit i slutänden ;o).
Hittade en vit/blå tårta som inte är för sliskig...nja, toppen kan man ju byta ut.
www.thecakery.com/Photos8.html
Jösses sickans skitsnygg tårta, Ankan! Det var en "riktig" bröllopstårta det! :o)
www.weddingcakepage.com/images%20cakes/New-40b.jpg
en till