Vad gör man med svartsjuk blivande svägerska?
Min blivande svägerska är en knepig typ. Vacker som få, men besvärlig att leva med har hon fortfarande inte fått det hon högst av allt önskar i livet - en trevlig, framgångsrik, snygg man som kan ge henne ett liv i lyx och små söta barn. Den frustration hon känner över detta går ut över mig, som är två år yngre än vad hon är och precis ska gifta mig med hennes goda, charmiga, snälla, roliga, vackra och framgångsrika bror som jag älskar av alla dessa anledningar förutom den sistnämnda. Det är dock karriär, pengar och utseende som ligger som grund för alla hennes spydiga kommentarer - jag vet inte hur många gånger jag fått höra hur smal/snygg hon är och hur mullig/vardaglig jag är. För att inte tala om hur _tacksam_ jag ska vara som kommer att få ett så bra liv på grund av att hennes bror tjänar "så mycket pengar". Och att försöka få barn är inte att tänka på - om vi skulle bli först även med den välsignelsen, skulle det ta hus i hel.te. Ibland lyckas jag hålla allt det här ifrån mig och intala mig själv att allt handlar om missunsamhet och svartsjuka, men ibland blir jag så ledsen och förstår inte riktigt hur jag ska stå ut. Vad gör man?