• Bröllopstokiig

Efterlyses: charmig festlokal dit man far ta med egen dryck i Norrkoping/Nykoping/Vikbolandet for ca 100 gaster

Vi letar efter en stor festlokal med lite charm (inte bara en stor trist lokal, utan lite speciell...) i Norrkopingsomradet. Eftersom vi ska ha ca 100 gaster vore det bra om man kunde sta for i alla fall drycken sjalv. Alla tips valkomna!

• Svar på tråden Efterlyses: charmig festlokal dit man far ta med egen dryck i Norrkoping/Nykoping/Vikbolandet for ca 100 gaster
  • Bröllopstokiig

Oj, så stor vet jag inte riktigt, men vi ska vara på Östra Nys bygdegård och jag vet inte exakt hur många personer den tar. Det finns väl bygdegårdar i varje "by" på Vikbolandet. Ring till Norrköpings turistbyrå, så kan de kanske hjälpa dig.
    Var ska ni gifta er? Vi ska vigas på Capella Ecumenica den 10 augusti.

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jo, vi far nog ta en runda pa Vikbolandet for att titta pa olika bygdegardar nar vi kommer hem (bor utomlands nu). Vi ska faktiskt gifta oss pa andra sidan Braviken, i Kolmarden (mellan Norrkoping och Nykoping, och bara baten over till Vikbolandet, darav festplatserna...). Vi har dock inte ens bestamt datum an, utan ar nyforlovade och jobbar pa att rakna ut en realistisk brollopsbudget. Och da ar det ju ganska vasentligt att veta om man kan rakna med att ta med sig egen mat, och framforallt dryck, nar det galler sa manga gaster

Lycka till med ditt eget brollop och fest i augusti och tack for ditt tips!

• Bröllopstokiig

Hej, Vi skall också gifta oss i Kolmården, på Sandviksbryggan den 10/8. Vi kommer att ha vår fest på Orrekullagården, och dom tar ca 100 gäster. Det är ganska fint inne i salen med en scen och bra kök och kapprum med. Det enda kruxet är att dom inte vill att man har någon annan alkohol än Öl& Vin.

Annars är det nog ganska svårt att hitta lokal på den sidan om Bråviken, vi har letat!!!

• Bröllopstokiig

Ja, det ar konstigt att det ar sa svart att hitta stallen pa den sidan av Braviken, dar det ar sa fint!

Kul att ni har hittat ett, i alla fall! Har ni catering, eller? Varifran?

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Hej Scarlett!
    Norköpings Brunssalong är enfin lokal som också ligger relativt centralt, vilket underlättar för folk när de ska hem på natten. Lokalen lämpar sig för ca 80 gäster, men det går att "trycka" in 100 också, har själv varit på midddag och fest där med 102 personer. Har själv varit på flera bröllop där och den är väldgt bra. Kostar 3000 kr att hyra och det görs genom Norrköpings Kommun.

• Bröllopstokiig

Ar det samma som Himmelstalunds Brunnssalong, eller finns det flera? Jag har varit pa opera dar nagon gang och det var jattefint, vill jag minnas. Kul om det gar att hyra! Vet du nagot om hur det ar rent praktiskt - finns det kok, fler an ett rum att vara i (med tanke pa kaffe, dans etc.)?

• Bröllopstokiig

Ja, det är Himmelstalunds Brunnsalong, men jag vet inte om det varit opera där någon gång. Lokalen är jättefin med två relativt stora rum, det ena med en scen. När vi varit på bröllop där har en del haft middag i ena rummet och dans i det andra, det beror lite på hur många man är. Det finns ett kök som är rätt litet, men där går inte att laga maten, utan mer garnering, förberedelser, koka kaffe med mera. Catering är alltså nödvändig. Jag tycker det är jättefint där, vi har preliminärbokat den till vår stora dag. För bokning ring Sofia 011- 15 28 40.

• Bröllopstokiig

Hallo Scarlett !!!!
    Vi ska gifta oss i pingst och vi har hyrt BSS ute i Lindö. Den tar max 100 pers och ni har hela Bråviken utanför!!! Jätte vackert..

• Bröllopstokiig

Båtklubben i Nyköping.

Svar på tråden Efterlyses: charmig festlokal dit man far ta med egen dryck i Norrkoping/Nykoping/Vikbolandet for ca 100 gaster