• Liten Filur

Hjälp mig! Håller på att bli tokig. Kan (tyvärr) inte komma över att min pojkvän innan mig en gång varit med en kille.

Jag känner just nu inte igen mig själv i mina tankar och ber därför om råd och hjälp att komma ur mina komplicerade tankebanor. Saken är denna...

Jag har just träffat en underbar kille och är jättekär! Vi har varit tillsammans ca 1,5 månad och som man någon gång har i början av de flesta förhållanden har vi även haft en "pratkväll" där vi berättat lite om tidigare partners och erfarenheter. Jag fick reda på att min pojkvän (26 år) inte haft någon flickvän före mig. Han säger ärligt talat att han aldrig varit kär och att allt är väldigt nytt (men underbart och härligt) för honom. Han har naturligtvis tyckt att tjejer varit snygga och söta och så men aldrig någonsin varit kär. Jag är alltså hans första kontakt med en kvinna på det "intima planet". Däremot har han vid ett tillfälle strulat med en kille över en natt. Dagen efter hade han en del ångest.Däremot kan han bli upphetsad av killar och tycka att de är snygga och söta. Dock poängterade han att "tjejer går före". När jag rakt ut frågade om han var bisexuell sade han att han inte gillade att sätta titlar på sig själv men att han iallafall mest gillade tjejer.

Det blev lite konstig stämning mellan oss denna kväll, mycket beroende på att jag faktiskt (till min stora förvåning) hade svårt att hantera att han faktisk kan attraheras av killar. Jag vet inte, nu tänker jag väl en aning "djuriskt", men hur snäll och söt jag än är så kan jag aldrig konkurera med det en kille kan erbjuda.

Jag är väldigt arg på mig själv över att jag känner så här, har själv homosexuella kompisar och anser att allt är tillåtet så länge båda är med på det och ingen kommer till skada. Jag kan inte släppa det här! Det har nu gått en månad ungefär. Vårt förhållade är underbart och denna kväll är nog ett minne blott för min pojkvän. Det märks VÄLDIGT tydligt att han älskar mig.

Jag tänker så mycket på det att jag drömmer mardrömmar på nätterna. Vad ska jag göra? Jag vill inte ta upp det och prata om det igen. Dels för att jag skäms över mina egna tankar, dels för att det inte går att reda ut mer, dels för att han en tid framöver befinner sig utomlands och jag vill inte ta det på telefon. Det är ju så här det är!

Varför kan jag inte acceptera det? Varför kan jag inte släppa det? Vad ska jag göra? Behöver massor av råd och tips. Snälla, ta detta seriöst! Det har blivit en jättestor grej för mig...

• Svar på tråden Hjälp mig! Håller på att bli tokig. Kan (tyvärr) inte komma över att min pojkvän innan mig en gång varit med en kille.
  • Meddelande borttaget
  • EhjärtaK = sant

Varför skulle du inte kunna konkurrera med killar (rent djuriskt)? Om han tänder på dig och din kropp mest av allt så behöver du ju knappast känna dig utkonkurerad av män bara för att de har en snopp .

Om det är så att den här killen ÄR bisexuell så tycker jag att du skall följa Lilltåns råd. Kasta inte bort det ni har för en sådan sak!
    Men det kan ju vara bra att utreda att han verkligen är bisexuell (och inte homosexuell) - så att du inte blir sårad i slutändan. Jag menar inte att din pojkvän ljuger för att göra dig ledsen, men det finns ju tyvärr de som har svårt att acceptera att de är homosexuella och därför försöker att bli något annat. Jag menar inte att det är vanligt att homosexuella gör det, men det låter ju som att din pojkvän har lite svårt att "hantera" sin sexualitet.

Hoppas att du inte missförstår mig nu! Och jag hoppas även att du får rätsida på dina tankar och känslor .

• Liten Filur

Tack för att ni svarar!

Lilltån
    Du ger mig verkligen en jättebra frågeställning där. Självklart tycker jag att vårt förhållande är det viktigaste, det är bara det att jag inte KAN släppa den här grejjen. Jag vill bara så gärna... Börjar faktiskt fundera över om det är just tankemönstret som jag fastnat i, alltså kanske inte just saken att han varit med en kille! Det är så svårt det här...

EhjärtaK = sant
    Men jag kan ju faktiskt inte konkurrera med vad en kille kan erbjuda, det står jag fast vid. Även du har gett mig en tankeställare, tack! Kanske är det så att jag är osäker på mig själv och har dåligt självförtroende, vet inte, förvirrad. Jag anser iallafall att killar och tjejer utstrålar olika attraktion.

Om han kanske är homosexuell... Den tanken har faktiskt aldrig slagit mig, kanske är det ett bevis på att jag är ganska säker på att han inte är det. Jag känner denna kille löst sen några år tillbaka och vet (han har sagt det, jag har märkt det) att han varit intresserad av mig länge. Det finns fler olika orsaker som gör att jag vet att han inte är homosexuell.

Tack för att ni försöker hjälpa mig ur det här.

• brudkronan

Hm, men uppenbarligen är det ju DIG han vill ha sex med nu? Det spelar ju ingen roll om du kan erbjuda honom vad en man kan eller inte, det är ju dig, det DU har, din person och din kropp han vill ha...

Ibland tror jag att vi fastnar för mycket i könstänkande - hur det än är - det är ju PERSONEN och inte bara könet man vill ha sex med.

Jag säger det igen, det är ju DIG han vill ha, ingen annan kille och ingen annan tjej - DIG! :)

Lycka till!!!

• Pixie

Hej Liten Filur!

Kan föstå dina tankar och att du funderar mkt på det. Har inget perfekt svar eller ngn lösning på ditt dilemma, men vill bara inflika att jag tror att ganska många män kan känna sig attraherade av andra män, men ytterst få skulle erkänna detta, ens för sig själva. Kanske är det så att du har hittat en kille som helt enkelt vågar vara ärlig mot dig och litar så starkt på sina känslor för dig att han vågar berätta detta.

Hoppas du kommer till en lösning och att du finner ro! Han verkar ju vara en kille som inte kör med dolda kort i allafall!

• f.d. Svart brud

Många har "skelett i garderoben" som man är mer eller mindre stolt över... Jag tycker att din kille var modig som vågade erkänna en sådan sak. Uppenbarligen känner han sig så trygg med dig att han vågar anförtro en sådan sak.

Könet är inte det viktigaste för alla, utan PERSONEN bakom...

• Meddelande borttaget
  • EhjärtaK = sant

Liten Filur:
    skönt att du känner dig säker på vad han vill i alla fall .
    Självklart kan du inte erbjuda samma sak som en man, men å andra sidan så finns det inte en enda man i världen som kan erbjuda det du kan. Eftersom du känner dig säker på att den här killen är mest attraherad av dig så finns det ju ingen "konkurrent" .

• Liten Filur

Åhh vad ni är snälla allihopa! Det känns faktiskt redan bättre, kanske var det bara denna uppmuntran jag behövde för att få "ändan ur vagnen" och skärpa till mig. Det är ju MIG han vill ha!

Kan tillägg att jag nyss tog emot ett samtal från min älskling som är utomlands! Han är just nu i en av världens häftigaste städer och längtar efter mig över hela sitt hjärta!

Kram och godnatt till alla!!

• Swiss!

hm... vad menar du med att du inte kan konkurrera med vad en kille kan erbjuda?

• Swiss!

oj förlåt förlåt, såg ju att ni redan pratat om det! och jag menade ju bara samma sak som redan sagts ovan, det är ju DIG han vill ha:) lycka till!

Svar på tråden Hjälp mig! Håller på att bli tokig. Kan (tyvärr) inte komma över att min pojkvän innan mig en gång varit med en kille.