-
Meddelande borttaget
-
Svar på tråden Bröllop i december kring nyår -idéer?
-
Åh, mysigt med varmchoklad!
Är ni sugna på en utomhusvigsel så såg jag en otroligt mysig vigsel för några år sen.
De hade tänt marschaller i en stoooor cirkel så att gäster o vigseln fick plats och så höll gästerna i långaljus som hade kåpor runt så att de inte skulle slockna. Otroligt stämningsfullt. När brudparet var vigda tände alla tomtebloss när brudparet passerade.
Det hela var mkt stämningsfullt och mysigt. Å innan de åkte vidare så var det en kort fotografering o de som väntade fick dricka varm glögg. -
Meddelande borttaget
-
Vill ni köra på jultemat?
Vi har pratat om ev decemberbröllop, men då skulle absolut valt bort allt det juliga, eftersom man blir mätt på det ändå.
Men vi var iaf sugna på deepred, guld och beige/creme som färger och mycket ljus - som du säger, för att ha den varma effekten. Fast det lutar åt höst för vår del... :D
Men det är kul att höra tipsen ändå... man vet aldrig! -
Meddelande borttaget
-
Hi hi... när du sa trädet så var det just den dukningen jag tänkte på. Mycket maffigt.
Jag tror din idé kommer att bli jätte bra, låter mycket fint och elegant så som champagne o snittar passar med.
Ja... ni får nog gå ut i skogen och hugga lite granna - men snyggt är det. Lyktorna kan ni kanske köpa från hobbyaffärer och spännan trådarna själva - har själv gjort till när vi haft kräftskiva osv - går snabbt och enkelt - å andra sidan gjorde jag kanske bara 20st. (å hängde dem i riktiga träd.) En annan ide är om ni spara på mini-marmeladburkar - fast då får ni äta marmelad i ett år :)
Ha du kollat på www.theknot.com ? -
Hrm... slivertråd, silverpärlor o vita pärlor som extra dekor på dukning och "träden" och kring ljusen blir också fint.
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Ja, jag har sett dem. Har en bekant som har inredningsbutik med mycket Sia saker. Har även sett ganska grova grenar ungefär som på din bild, fast det var gröna blad på. Har för mig att det var Sia. Kanske man kan pilla bort bladen - fast det blir ett dyrt alternativ...
Jo, när du kommer till the knot så gå in på TALK - där kan du klicka på användarnas namn och se deras community bios - många har länkat dit sina ideer och det är super kul att se. -
Meddelande borttaget