• Julan

MIPA Form?

Någon som har köpt kläder hos dem? Är de trevligt, tillmötesgående osv? Hur är de prismässigt? Tacksam för hjälp.

• Svar på tråden MIPA Form?
  • Röd-brud

Jag håller på att få min klänning uppsydd därifrån.
    Terese är väldigt trevlig och tillmötesgående. Hon lyssnar verkligen på vad man vill ha och gör det bästa av det.
    Än så länge är jag mycket nöjd, skall dit en gång till och prova innan jag hämtar klänningen.
    Jag tror att priserna ligger bra till med tanke på att de sys efter dina egna mått (detta gäller den färdiga kollektionen) Hur priserna är på det man designar själv vet jag inte.
    Kolla in på hennes hemsida om du inte redan har gjort det. www.mipaform.se

• Julan

Tusen tack! Jag skall ta mig dit och kolla lite tänkte jag.

• f.d. Svart brud

Therese på MipaForm är jättetrevlig och tillmötesgående. Jag är imponerad av hennes kunskaper. Och hon är Sveriges yngsta brudklänningsdesigner med sina 25 år! Hon syr alla brudklänningar själv, men vanliga festklänningar låter hon sy upp.

• Julan

Låter super! Tack f d Svart Brud.

• Fenomena

Jag kan verkligen rekommendera Mipaform, Therese är väldigt trevlig och tillmötesgående. Min klänning blev väldigt fin. Det enda man ska tänka på är väl som vanligt om man syr upp klänning på distans så kan den behöva justeras i efterhand. Min tvådelade klänning satt perfekt i kjolen, men livet fick justeras i sidsömarna, sen satt den som en dröm!

• thanisa

Jag fick min klänning sydd av Therese och jag blev mycket nöjd. Hon är en trevlig person och bemötande jag fick var enormt bra. Har bara positiva saker att säga om Therese, tror det blev 7-8 gånger jag var ut till henne innan klänningen var helt klar och den satt helt perfekt då. Jag hade inte en av de modellerna som finns i hennes kollektion utan hon utgick från en del saker vi pratade om första gången och gjorde sen mönstret själv. Var mycket roligt att få vara med i processen att se hur en klänning tar form från tanke, till provklänning till slutgiltig klänning.

• majasmarie

En budgetfråga... vad tar dom för klänningarna?

• cherlindrea

Hur kommer det sig att alla säger "trevlig och tillmötesgående"?

Jag håller med om att Therese verkar duktig, men det kanske verkar lite skumt om alla använder exakt samma uttryck? Tycker jag i alla fall...

• f.d. Svart brud

cherlindrea

Det var det första jag tänkte på när jag haft kontakt med henne. Jag läste inte resten av tråden innan jag skrev mitt inlägg... :)

majasmarie
    Gå in på hemsidan och titta. Där står priserna för alla klänningar. Hur mycket hon tar för egen design vet jag inte, men klänningarna är mycket prisvärda.

• Jema

Funderar också på att få min klänning uppsydd hos MIPA Form.
    Nära och bra blir det också, så man kan få personlig kontakt + prova klänningen en massa gånger.

Jema

• Fenomena

cherlindrea
    Ja, det låter ju lustigt nu när du säger det. :) Jag läste inte heller vad andra hade skrivit, utan skrev bara mitt intryck. Jag hade bara mail- och telefonkontakt med Mipaform, så jag kan inte berätta mer än att klänningen blev bra och att Therese var just trevlig och faktiskt också tillmötesgående då hon tex skickade ett tygprov i förväg när jag bad om det, som jag kunde ha när jag letade skor mm. :)

Och just tillmötesgåendet är ju viktigt i bröllopssammanhang, jag saknade det hos andra jag köpte tjänster av i det sammanhanget (nog om det).

Om du tycker att det är "skumt" på riktigt så är det ju lätt gjort att göra en sökning på tex mitt nick, så ser du att jag är en verklig brud (eller fru numera) och inte nån som tittar in för att göra reklam...

• thanisa

Tror att många skriver tillmötesgående för att det är så man uppfattar henne. Jag bor i närheten så jag var ut till henne för att göra alla provningar och även mätningar och diskutera hur klänningen skulle se ut. Jag hade tyg med mig så det var ju viktigt att typen av klänning passade för tyget och jag fick mycket feedback från Therese, allt gjorde att jag kände mig mycket glad och nöjd efter vårt första samtal. Sen blev jag mycket nöjd med min klänning då den passade för mig även om det kanske inte är en klänning som är högsta bröllopsmode idag.

Jag fick betala 4370 för att få klänningen uppsydd. Då det var en del detaljer som tar lite tid, drapering framtill är svårt att få till och lite av en utmaning för en sömmerska. Det blev många provningar för min del men det är viktigt om klänningen ska sitta perfekt. Bilder från mitt bröllop finns på

www.df.lth.se/~thanisa/brollop

• Julan

Nu har jag kontaktat Therese och hon var hur trevlig som helst. Skall boka ett möte så vi kan prata lite brudklänning. Tack alla för hjälpen!

Svar på tråden MIPA Form?