Kaptensgården, G-stad
Hej,
Vi har funderat på att ha bröllopsmiddagen/ festen på Kaptensgården i Gammelstad. Är det någon som varit där?
Hej,
Vi har funderat på att ha bröllopsmiddagen/ festen på Kaptensgården i Gammelstad. Är det någon som varit där?
Vi tänkte också först vara där men det kändes lite osäkert pga att jag tror deras ekonomi inte är den bästa (tråkigt om de skulle kånka mitt i all planering) + att de som har varit där tyckte inte det var bra.
Har inte hört några såna rykten. Kaptensgården är jättemysigt och jag har varit där vid flera tillfällen. Maten har varit bra och miljön är jättemysig. Bästa sättet är väl att gå dit själv och prata med ägarna och testa maten.
Petra
Finns en tidning som heter Justitsia. Det är en tidskrift som kommer en gång i månaden (prenumererar den via min firma) där står alla privatpersoner och företag som har svårt att betala sina räkningar. De som har betalningsanmärkningar med andra ord. Kaptensgården står i den nästan vartenda nummer. Det måste ju betyda nåt´, eller?
Tycker bara det är hårt att sänka ett företag så här. Går rykten om att det går dåligt lär de ju inte få det lättare om folk undviker dem för att de har betalningsanmärkningar (vilket inte säger mycket heller då det finns andra företag med samma sak utan att för den skull går dåligt).
Petra
Ojdå... tack för info.
Någon som har förslag på alternativ lokal/restaurang i Luleå?
Åsa, jag kan VARMT rekommendera Färjan! De gjorde ett kanonjobb med vårt bröllop och bättre service och mat kan man inte önska sig! Snacka med Affe eller Anders och hälsa från mig.
Petra