• SaraLinnéa

Vill bli Hudterapeut

Det här har inget med bröllop att göra :) men jag tänkte bara höra om det finns några hudterapeuter som kan ge mig lite olika råd nu när jag har bestämt mig för att utbilda mig till hudteapeut. Vad som helst, allt är till nytta.

Jag har tänkt gå privatskolan för hudvård och makup, är det någpn som har utbildat sig där innan? Vad tycker ni om skolan?

Thank you!

• Svar på tråden Vill bli Hudterapeut
  • Jajosefina

Vill också veta!! :)

• Mia79

Jag har gått på Privatskolan för hudvård och kosmetik. Kan verkligen rekomendera den.

• SaraLinnéa

Mia 79

Jag ska på intervju dit på torsdag, kommer du i håg hur det var när du var på en sådan intervju?

Om jag kommer in så blir det ju den utbildningen. Var det svårt? var det en seriös utbildning, sjyssta lokaler, trevliga studenter? det finns ju några andra skolor också gilda elisabeth t.ex, är den här utbildningen likvärdig deras eller kanske bättre?
    Kan du inte berätta lite om du har tid och orkar, det vore himla snällt!

Tack på förhand

• Xelda

Jag kommer inte in på Elisabethskolans hemsida. Är det rätt adress?

• Mia79

SaraLinnéa
    Det var en jätte bra och seriös utbildning. Jag har hört att det är den bästa skolan i landet. Man blir utbildat hud och spa-terapeut. Bra lärare, trevliga lokaler. Man läser 3terminer. Tredje terminen är praktik och då jobbar man på skolans spa (som är nybyggda lokaler). Men det är rätt tufft, mycket teori och prov (speciellt första och andra terminen). Men det är det värt.
    Är det något mer du undrar kan du maila mig på maria.lindgren@robur.se
    Lycka till!!

• parlan

Heej!

Jag ska börja på hudvårdskolan i Landskrona den 5 september. Den är på 2 år. Var på intervju och test för att komma in. Men det verkar vara en mycket bra utbildning (vad jag hört från elever som gått där). Lärarna verka trevliga o seriösa. Ska bli jättekul att få börja där!"

• SaraLinnéa

parlan,

Vad fick dig att välja just den skolan? Jag har inte riktgit vetat vilken jag skulle välja, man vill ju gå på den bästa. men dom kanske är likvärdiga. Ska iallafall på inetrvju imorgon, men har inte hört ngt om ett test. Vad handlade ditt test om? Jag e lite nervös, vill så gärna komma in på den skolan. Hur mycket kostar din utbildning?

• melie

parlan, vilkabetyg (ämnen) krävs för att komma in i landskrona?

• parlan

SaraLinnéa

Det är en kommunal skola, alltså kostar den ingenting. Testen jag fick göra var bl. a, datortest, handmassage med olja, presentinpackning, färgtest och ordlexikon (inom skönhetsområdet)..+ en ganska så avslappnad intervju.
    Var inte så nervös, det kommer gå bra. Hoppas att du inte röker. Det är dem inte så glada över!

melie

Hmm, kommer inte ihåg riktigt vad för ämnen som krävs.. alla grundämnen + naturkunskap B.

• ankey

ursäkta "kontrollerade" ska det ju vara.

• SaraLinnéa

Nu vet jag att jag har kommit in på privatskolan för hudvård och makeup i stockholm. Börjar i Januari, ska bli så himla spännande! Ni som är hudterapeuter, är det något särskillt manbör tänka på, några tips etc.

Svar på tråden Vill bli Hudterapeut