Svart under ögonen av mascaran!
Hjälp! Jag och min väninna har samma problem, i slutet av dagen är vi alldeles svarta under ögonen av mascaran. Not nice! Har prövat de flesta mascaror från billiga till dyra! Någon som har något bra tips? Tack!
Hjälp! Jag och min väninna har samma problem, i slutet av dagen är vi alldeles svarta under ögonen av mascaran. Not nice! Har prövat de flesta mascaror från billiga till dyra! Någon som har något bra tips? Tack!
Jag använder H Rubenstain`s mascara och är aldrig svart under ögonen.
Jag använder bara mascara på övre fransraden och har aldrig problem med svärta under ögonen. Detta kanske inte funkar om man är blond. Har du provat vattenfasta mascaror? Ett alternativ kan vara att färga ögonfransarna och sen bara använda mascara på övre fransraden om du vill ha fylligare fransar.
Jag färgar mina var sjätte vecka. Det sitter perfekt och man behöver inget extra - om man inte vill ha dunderfransar till något särskilt.
Jag hade samma problem tills jag köpte vattenfast mascara från Kanebo. Den är det inga problem att tvätta av heller.
Lancomes mascaror är mycket bra! Jag använder extencils, underbart bra! inget svart under ögononen, inte efter en vanlig dag iallafall, dessutom lätt att få bort vilket jag tycker är viktigt så man inte måste stå och gno i en evighet och bli helt rynkig runt ögonen när man blir äldre ;)
Rekomenderas starkt! mascara är fint!
TIPS: vattenfasta brukar inte svärta ner. Åtminstone inte RIMMELss, som jag använder mest. Den är billig också, ca 60 kr. Jag hade den på mitt bröllop:)
Testa mascaran från Mary Kay den kan man bada i utan att bli svart under ögonen...Vet av erfarenhet...Jag hade sminkat mig på dan för att jag var i stan på kvällen tar killen och jag en joggingrunda nere vid stranden bestämmer vi oss att ta ett kvällsdopp. När jag kommer upp kommer jag ihåg att jag är sminkad och tror trots pojkens insisterande på motsatsen att jag är kolsvart under ögonen men se på... när jag kommer hem och tittar mig i spegeln sitter allt perfekt
köpte en i dag som nog var från kanebo, 38 grader ska den heta.... ska tydligen inte gå att få bort i annat än 38 gradigt vatten så man ska kunna bada med den också. har samma problem som er och än så har den inte kladdat ner mig.
Jag har själv inte det problemet, blir aldrig svart under ögonen men en väninna har det problemet. Både med vattenfasta och icke vattenfasta mascaror. Hon har dock inte det problemet med Kanebo eller Lancome´s vattenfasta. Jag skulle rekommendera Lancome...! Kan tillägga att hon aldrig sminkar de unde franarna så det har inget med det att göra, vissa människor blir svarta och andra inte så enkelt är det och vad det beror på vet jag inte...
Jag har exakt samma problem så jag vet hur jobbigt det är, jag blir alltid svart under ögonen av mascara. Under alla år är Kanebo 38 grader den enda mascara som har suttit där den ska.
Jag tycker Lancômes mascaror är bäst, dom flesta andra hamnar under ögonen på mig, framåt eftermiddagen!
Kan det bero på ansiktskrämen tro?
Även för mig är även Kanebos 38¤ den enda som funkar - jag var alltid svart under ögonen innan jag testade den...
använd ögonkräm.....det hindrar mascaran från att fastna på huden.
Hej! Jag hade samma problem för några år sedan, men de har avhjälpts nu och anledning är att jag lagt en lite större summa på min mascara. Samt att jag ser till att byta ut den iallafall var tredje månad. Gillar för övrigt Lancomes mascaror men även Helena Rubinstein.
Ett annat tips som du kan använda dig av (jag brukar göra så under soliga dagar då man svettas mycket i ansiktet) är att inte använda någon ögonkräm på morgonen innan du lägger din makeup. Krämen gör nämligen att sminket luckras upp och även tar med sig en del av mascaran varje gång du blinkar. Sen är det alltid bra att lägga lite extra ögonkräm på kvällen och låta huden runt ögonen återhämta sig istället.
Lycka till! :) Kramar
Hej Alla!
Om ni vill
kan ni se mitt "LÅNGA" tipps som handlar om detta oxå, fast under rubrik "Svettas under ögonen"
Mvh Beatrice*