• Gerda

Hur har ni valt månad/årstid?

Vill gärna höra hur ni har tänkt kring datum!

Är det för att ni alltid har velat gifta er en viss årstid / månad / datum?

Eller för att ett visst datum passar bättre rent praktiskt?

Själv kan jag tänka mig både sommar och vinterbröllop, våren är utesluten då jag är kraftigt allergisk och är mest snorig och röd hela tiden ;).

• Svar på tråden Hur har ni valt månad/årstid?
  • Sunshine Girl

Vi gjorde det "enkelt" för oss och valde vår årsdag, så den 24 juni är det dags :)

• tina060708

Vi tänkte nog somarbröllop bara...& så blev det 8 Juli.
    Sen kom vi på att vår son är ju född 030405 & bröllopet blir ju 060708, lite kul tänkte vi. (det blir väl att skaffa andra barnet 091011:) )

• Lina_2

Vi (eller kanske mest jag) ville ha höstbröllop för det är så vackra färger ute samt att man inte annars har så mycket kul att göra på hösten. Tänkte att 8 okt skulle passa bra men festlokalen var ej ledig så då fick det bli 15 okt istället.

• Dahann

Jag ville ha ett coolt datum "2005-10-15", finner detta datum estetiskt tilltalande ;).

Jag gillar dessutom hösten. Detta är lite pinsamt att erkänna, men jag tycker bröllop i Robin Hood filmen med Kevin Kostner är så fint.

Jag gillar färgerna och temperaturen på hösten. Tycker att det inte heller blir samma press på fint väder på hösten som det är på sommaren. I vår lokal finnes en öppen spis som vi kan elda i om det är grått och trist.

Sedan tycker jag det är så mycket annat på sommaren och många är iväg på semester.

Min pojkvän vill egentligen gifta sig på sommaren så jag är van vid att argumentera för mitt höstbröllop, så därav blev detta lite väl långt;).

• Dahann

Lina_2

Vad kul med en till som skall gifta sig 15/10. Skall du gifta dig i år eller 2006?

• Ladykaw

Vi valde sensommaren (3 september)för att Gotland är underbart vid den här årstiden. Varmt och oftast bra väder, och framför allt inga turister...

• Gerda

Så kul ni har tänkt!

Är också sugen på höstbröllop av de anledningar som du, Dahann, nämner. Hösten kan även vara otroligt vackert för våra släktingar som bor i tropiska länder och inte har denna färgprakt. Annars tänker de alltid på snö samman med Sverige, men vi har ju fyra årstider om än 3 kortare ;)

• Gerda

Vi har tänkt förlova oss i år men våra "önskedatum" är just passerade, så nu under hösten har vi inte kommit på nåt "bra" datum o då kunde det passa med förlovnings och bröllopsdatum i ett?

*funderingar, funderingar

• Ofelily

Jag har alltid haft en dröm om ett riktigt sommarbröllop, eftersom det är min absoluta favoritårstid. Men min blivande ska iväg och plugga och kommer inte hem förrän i september, så det fick bli ett höstbröllop!
    Vårat sommardatum har varit 070707 (som är ett av våra lyckonummer samt vår 3-årsdag!) förut, men vi orkar inte vänta tills dess... Så nu blir det vårt andra lyckonr som gäller istället! 11/11, nästa år!!

Svar på tråden Hur har ni valt månad/årstid?