• Liten Filur

Klämma eller inte klämma finnar och pormaskar? Jag blir tokig!! Hur gör ni?

I hela mitt liv har jag pillat på huden och varit lite halvt besatt av att klämma på små och stora "uslingar". Egentligen har jag inte så dålig hy, rätt bra faktiskt, det är bara det att jag ofta "förstör" för mig själv när jag klämmer. Det blir många gånger infekterat och värre än var det tidigare var. Har börjat inse att denna cirkel är ganska knäpp...

Är bara nyfiken på hur ni gör! Hur ska man egentligen göra med finnar och pormaskar? Ska man klämma eller inte klämma? Och i så fall när, hur infekterat ska det vara? Klämmer ni i ansiktet eller också på andra delar av kroppen, typ ryggen? Jag har alltid några små pormaskar där som egentligen inte gör någon skada, men jag kan inte låta bli att pilla på dem... Är jag ensam om sådanan här saker?

• Svar på tråden Klämma eller inte klämma finnar och pormaskar? Jag blir tokig!! Hur gör ni?
  • Jeppson

LÅT DEM VARA!! Låt en hudterapeut klämma dem.

I allra värsta fall, om du av någon anledning måste klämma, mjuka upp huden först, t.ex genom ångbad/bastu/varmdush, innan du försiktigt klämmer dem med rena (!) händer (inga naglar) och sen tvättar rent med ett BRA rengöringsmedel.
    Kolla med hudterapeuten vilka produkter som passar just DIN hud.

Lycka till!

• Nett@n

Men det går ju inte att låta bli..*ler*

• Baby#1

Nej, kanske inte det, men du måste!

Svar på tråden Klämma eller inte klämma finnar och pormaskar? Jag blir tokig!! Hur gör ni?