Brudklänning med lång ärm - var hitta?
Hej!
Jag har letat runt en del efter en brudklänning med långa ärmar, typ den som Mette-Marit hade. Var kan man hitta liknande i göteborgsområdet?
Kram
Hej!
Jag har letat runt en del efter en brudklänning med långa ärmar, typ den som Mette-Marit hade. Var kan man hitta liknande i göteborgsområdet?
Kram
Hej Akleja! Hoppas att allt är bra!
Jag minns tyvärr inte hur Mette-Marits klänning såg ut, men jag vet att jag blev tokig för att kvinnan på Swahns i Kungsbacka försökte lura på mig en klänning med lång ärm :)
Kolla där om du inte varit där redan.
Jag har oxå för mig att Rehmans hade en del klänningar med ärm.
www.bridesave.com/index.cfm
Inte i Göteborg men onlineshopping. Bra sida om inte annat att hämta ideer ifrån.
Mia2
www.bridesave.com
Ett tips är att sy dit ärmar själv (eller anlita en sömmerska) om du hittar en ärmlös klänning som du gillar, min klänning har ditsydda ärmar i chiffong och det syns inte att de blivit sydda dit efteråt.
Vet inte om det går med en klänning i Mette-Marit-stil, men iaf chiffongtrumpetärmar är inget problem.
Inte i Göteborg MEN i Halmstad pa Hanna Morris har dom "mette-marit-klänningar"...
Jättefina,men ganska dyra.
Jag såg en liknande klänning när jag var o kollade runt för ett par veckor sedan. Jag tror det var på Remanns (Linnégatan 4).
Kan ha varit Johans oxå (Linnégatan 51-53).
Annars är ett tips att helt enkelt fråga på någon bröllopsbutik, de kan säkert hjälpa dig!
Lycka till!
Hej,
Jag vet att frågan gällde Göteborg, men jag vill ändå tipsa om Butik Festmön på Hantverkargatan i Stockholm. De har enormt vackra klänningar med lång ärm och de är inte alls så dyra (ca 5500-7500) och då kan Du få den uppsydd just till Dig. Kanske har Du något ärende upp till Stockholm någon gång.
/Lisa
Hej igen!
Tack för alla svar. Jag besöker Stockholm ett par gånger varje år, så tips därifrån är också bra.
/Akleja
Jag hittade många på de två affärer som vinns i Växjö!
mvh lena
Jag har i dagarna varit och köpt min långärmade klänning på Beda & Osbonn på Linnégatan. Där finns flera att välja på (både hyra och köpa) och de är lite speciella och annorlunda. Det är innehavaren av butiken som designar och de är verkligen läckra! Om du ska ha en uppsydd av henne så kan du ju tycka till och göra ändringar i modellerna också! Jag vill verkligen rekommendera denna butik som säljer både brudklänningar och andra festkläder i egen design. Det är inte heller så svindyrt som man kan tro. Jag betalar 6400kr för min tjusiga klänning och det fanns många som var billigare än så.
Missa inte denna butiken om du och andra som läser detta ändå ska till Rehmanns på Linnégatan. Den ligger nästa tvärs över, jämte Linnégatans ostaffär.
Lycka till!
Jag älskade också Mette-Marits klänning - men var finns den på bild?, vill gärna se den igen och minnas om det verkligen var så jag vill ha min.
Ma:
Tydligen är det så att en del affärer har slutat att hyra ut eller sälja Mette-Marits klänning för att ärmarna är så trånga och svåra att få att sitta perfekt. En sådan klänning gör sig tydligen bäst om den är uppsydd helt efter dig.
Jag har nu hittat en annan klänning!
/Annika