20-tals frisyrer...
Jag behöver hjälp med att hitta bilder på 20tals frisyrer, typ Husett Eliott om någon minns den serien. Tycker att frisyrerna var så otroligt fina och jag vill ha något liknande när jag gifter mig...
Jag behöver hjälp med att hitta bilder på 20tals frisyrer, typ Husett Eliott om någon minns den serien. Tycker att frisyrerna var så otroligt fina och jag vill ha något liknande när jag gifter mig...
Javisst va 20-talet snyggt!!
Här hittade jag lite:
www.costumewigsdirect.com/images/flapper_wigwfs.jpg
www.fashion-era.com/1920s/fashion_icons_1920s.htm
www.retrohairstyles.com/
Kanske du hittar något?
Det var inte lätt att hitta bilder!
Tack för hjälpen! Mkt snyggt...gillade första bilden. Skulle kunna tänka mig ngt liknande när jag gifter mig fast kanske med ngn blomma i håret också.:)
hej! Jag har själv letat såna bilder att använda till mitt hår. här är en kul:
www.hairarchives.com/private/1920s.htm
Sen har jag även tittat på filmer som utspelar sig i 20-30-talsmiljö och på så sätt hittat bilder. Googla på bilder från filmerna Chicago, the Aviator och Gosford Park, förutom TV-serien Huset Elliot då förstås.
En av favoriterna:
images.zap2it.com/20041129/12_theaviator.jpg
Lycka till!
När det var ett frisyrspecial med Gwen Stefani i Solo förra året så var det en frisyr som hon hade som var 20-tals insprierad och en annan var som var 30-tals insprirerad.
Smålockig bob i sidbena
1. Blöt hela håret.
2. Kamma igenom noga.
3. Gör en sned/sidbena och utgå från den när du fäster spolar i håret.
4. Använd små spolar för ett smålockigt resultat, större spolar för större lockar.
5. Låt håret självtorka,för bästa hållbarhet låter du dem sitta i hela natten.
6. Ta försiktigt ut spolarna.
7. Red ut med fingrarna. Använd inte kamm eller borste, då blir håret bara stort och frissigt.
8. Fixera med spray.
Alla tre delar nedan beskriver hur man gör samma frisör på olika sätt.
Vågig 30-tals bob
Solo
1. Blöt håret med vatten.
2. Ha i en läggningsvätska.
3. Kamma igenom håret.
4. Forma det vågigt genom att fästa spännen eller clips där du vill att lockarna ska börja och sluta.
5. Låt håret självtorka.
6. Ta ut spännena.
7. Fixera med spray.
Söndagsbilagans special
1. Tvätta håret.
2. Låt det torka helt.
3. Ta i en värmeskyddande produkt i hela håret tex L'Oréal Hot Curl,ca 65 kr.
4. Använd en onduleringslocktång och locka nederhåret från sidbenan. Överhåret behålls rakt.
(Onduleringslocktången i specialet är från Babyliss och kostar 900 kr. Finns hos vissa frisörer.)
Marcel frisyr från Solo
1. Blöt håret med vatten.
2. Ta i en massa gelé.
3. Forma vågorna med hjälp av en pinnkamm.
4. Sätt i klämmor eller hårnålar.
5. Låt torka.
6. Ta ut klämmorna. Kamma inte!
Tyvärr så vet jag inte hur man skickar bilder. Men om du går in på sajten:
www.wireimage.com och skriver i Gwen Stefani i det tomma fältet till vänster. Under det fältet som man skriver det som man söker efter så ska det stå Caption.
På sidorna 70-74 så finns det bilder när hon har den smålockiga boben. Hon har på sig en svart väääääldigt v-ringad svart klänning. Det ska stå 18th Annual American Cinematheque Award Honuring Nicole Kidman 11/14/2003 under de bilderna.
På sidan 76 så hittar du bilder på när hon har den vågiga 20 eller 30-tals boben. Hon har en vit maglös tröja och vita byxor. Det ska stå Gwen Stefani-L.A.M.B for LeSportSac 9/8/2003 under de bilderna.
Jag hoppas att mitt svar var till hjälp . Lycka till!
Glömde skriva att www.eleven.se/products.php är en bra sajt om man vill köpa hårredskap.
tack snälla för hjälpen allihop!
Det verkar vara helt omöjligt att hitta en onduleringslocktång (Babyliss verkar ha slutat med dessa..)!! Var hittar jag en sådan? Eller finns det någon frisör i Stockholm som fixar sådan frisyr????
Jag kollade lite på www.eleven.se och de som jag tror är samma typ av locktång(som syftades på i Gwen Stefani frisyren, även om det inte är samma märken. De är:
1. Babyliss Keramisk Trippeltång 595 kr
2. Babyliss Locktång ProTriple Barrel Waver(82267E) 850 kr
3. Vidal Sassoon Locktång 3 Barrel Waver 299 kr.
De är på den 1:a sidan på rubriken locktång.
Jag tänker maila dem och fråga om de produkterna räknas som onduleringslocktång.