• vintervigsel

Vinterbrudar i Göteborg!

Hur går det för er?

• Svar på tråden Vinterbrudar i Göteborg!
  • vintervigsel

och vart håller ni hus?

• osse

Jag antar att du menar årets vinterbrudar?
    Själv gifter jag mig nästa vinter. Står precis i startgroparna för planeringen.

• Olga77

Är nybliven göteborgare, men ska gifta mig i Småland den 29/10 - så det är väl mer ett höstbröllop. Om det inte blir snöstorm förstås...

• knutsson

Varning!Stressad brud på ingående!
    Jag ska gifta mig i december, det är helt otroligt. Har alltid sagt att jag minst måste ha 1 år på mig att planera min stora dag.Så innan sommaren bestämde vi att vi skulle gifta oss den 2 september 06, men så för 2 veckor sen blev det ändrat. Nu har jag 7 veckor och 3 dagar på mig att fixa min (och min pojkväns) stora dag. Som tur är har jag en pojkvän som är mycket engagerad så det underlättar en hel del. Men ibland är han alldeles för lugn och jag joggar runt hysterisk till igen nytta. Känner alla likadant???

• Turtryne

Knutsson:

Vi är i precis samma situation!! Vi hade bestämt att gifta oss i augusti nästa år och tog det väldigt lugnt med planeringen men förra veckan ändrade vi planerna helt och nu gifter vi oss 3 december, alltså om mindre än 7 veckor!!! Känner mig så smått stressad men vi kommer att ha ett väldigt litet bröllop med bara närmsta familjen på Barken Viking med efterföljande middag så det blir nog inga problem.

Problemet är bara kläder.... Jag hade ju sett framför mig en varm sensommardag med ljumma vindar men december i Göteborg kan bara betyda regn och slask... Men vi är ju inomhus så det ska väl inte vara något problem antar jag. Var gifter ni er??

• n0va

Lägger till denna tråd i mina favvoriter =) är oxå från Götet men gifter mig först i dec-06.

• knutsson

Turtryne
    Vad glad jag blir att plötsligt ha en annan brud som förstår hur det känns. Vi ska gifta oss i Hunnebostrand... ligger precis bredvid Smögen. Hade ju också tänkt mig en skön sensommar dag då jag skulle gifta mig. Jag räknar med att det blir, kallt, blaskigt och storm så då kan jag inte bli besviken. Men jag har kommit på en sak... eftersom det är vinter så behöver vi inte oroa oss så mycket om vädret. Är det sk*t väder så märker man knappt av det eftersom det blir mörkt tidigt och att man förhoppnings vis är inomhus, med mängder av levande ljus.

• n0va

På tal om vädret!!!

Vi har tänkt att gifta oss så sent som möjligt på eftermiddagen, när det är mörkt ute, för då gör det ingetting att det är snö ute, så kan man göra det stämmningsfullt med massor av levande ljus =)

• Turtryne

Knutsson:

Var ska du göra uppsättningen och sminkningen??? Jag bor nämligen i Uddevalla och hade tänkt göra mig i ordning här i stan och även ta fotona här och sedan sticka ner till Göteborg. Men jag behöver lite tips på var man kan ordna hår/smink... Fast du kanske fixar det i Hunnebo?

• n0va

Knutsson

Mitt tips är Make up Store, där har jag blivit sminkad, jätteduktiga + bra pris!!!

• knutsson

Jag kommer att fixa smink och hår uppsättning här i Hunnebo. Har fått ett jätte bra pris från en mycket duktig frisör. Hon kommer att göra min håruppsättning och mitt smink,mina 4 tärnors håruppsättning och så ingår lunch på salongen för 3000.- Idag har alla inbjudnings kort blivit skickade och om några timmar ska vi ner till restaurangen där festen skall vara och möblera. Kolla lite hur vi ska få plats med folk och hur borden ska stä. Tror att det blir lättare att fixa bordsplaceringen då!
    Hur går läget för er andra... hur långt har ni kommit??

• starjuice

Turtryne:

Jag gifter mig också den 3.e december. Va kul att vi är två åtminstone den dagen. Du får gärna berätta kring dina planer.

Vi skall ha ett litet bröllop med bara kärnfamiljen (totalt 14 pers), men det blir inte mindre planering för det har jag märkt. Vi skall gifta oss borgeligt
    och ha bröllopsmiddagen hemma hos oss.
    Jag längtar såååå!

knutsson:
    Här har du en till som trodde att bröllop skulle äga rum senare och att planeringen kunde ske i lugn och ro. Men det är bara att inse att livet har sina små överraskningar. Jag skall gifta mig i december och det är mycket som skall fixas innan dess. Inte ens ringarna är beställda. Men det kommer gå bra för oss alla är jag övertygad om.

• Turtryne

starjuice:

Håller helt med dig, det är definitivt inte mindre att planera bara för att man är färre!! Vi är bara 15 personer men detta kommer att bli dyrare än vad vi hade räknat med att det "stora" bröllopet skulle kosta eftersom här betalar vi ganska dyra pengar för mat och vigsel jämfört med den hemmagjorda buffén vi hade planerat. Men det här känns sååå mycket bättre för oss eftersom vi känner båda två att vi inte vill ha det där stora, hysteriska bröllopet som det annars skulle blivit. Dessutom hade jag blivit helt knäpp av att hålla på att planera bröllop ett helt år i förväg!!

Jag har i dagarna köpt en underbart vacker röd klänning på Remanns i Göteborg. Uthyrningspriset låg på 1500:- och då tillkom ändringarna för 400:- men jag fick köpa den för 2000:- och fick ändringarna på köpet så jag är jättenöjd! Vad ska du ha för klänning?

• knutsson

Ett bröllop är ju ändå alltid ett bröllop, spelar nog inte så stor roll hur många man är, det är fortfarande mycket att planera.
    Jag har alltid sagt att jag behövt ett år på mig att planera, men har nu märkt att jag hunnit med allt på bara tre veckor. Det negativa är ju i så fall att jag har haft svårt för att koppla bort bröllopet. Hade man haft mer tid på sig hade man kunnat planera i lugn och ro, och det tror jag är viktigt eftersom det är en stor dag!

Denna veckan har även jag köpt min brudklänning. Jättefin! Jag har även köpt tärnklänningar. Jättefina på Pepper, ingen långklänning, utan en mer vanlig klänning som även går att ha på sig på andra fester.

Har någon av er något tema på bröllopet?

• Turtryne

Det enda jag kan känna lite frustration över när det blev så här kort varsel är att man hinner inte jämföra priser och prova olika idéer innan allt måste spikas. Jag har känt att jag tar första bästa klänning, första frisör och första fotograf som är tillgänglig bara för att jag har varit rädd att bli utan när man är ute så här sent som vi... Men nu har jag fått rätsida på de problemet också och jag känner mig nöjd med allt som vi har bokat.

Vi kommer inte att ha något tema eftersom det inte kommer att bli någon lång bröllopsfest. Vi kommer att vigas på båten kl. 16 och sedan följer brudskål i vigsellokalen med familjen och därefter blir det glögg och pepparkakor innan julbordet kl. 17. Vi kommer inte att ha någon traditionell bröllopsmeny utan vi delar julbord med övriga gäster i restaurangen. Kl. 20.00 lämnar vi restaurangen för något annat kul (vet fortfarande inte vad!!!). Vi har hyrt relaxavdelningen på hotellet för oss och våra gäster (alla bor på samma hotell) men i övrigt vet vi inte vad vi ska hitta på. Förslag??

• Seinfeld

Hej på er!

Jag ska också gifta mig 3 december i år, det är inte lång tid kvar nu, men jag är en av dem som har planerat 1 år i förväg, så nu är det mesta på plats. Vi gifter oss i Småland så vi hoppas på lite snö, men annars räcker det att det är kallt!

Som sagt det mesta är klart, klänningen är köpt, fick nog min drömklänning till sist, ringen är beställd, underkläder är fixade, placering klart, prällen klar, vigselprogram klara och cateringen klar. Lite småplock är kvar, men det gör mig inte mindre stressad tyvärr.

Möhippan kommer om ett par veckor antar jag, lite pirrig för denna...Man vet ju inte vad de kan få för sig...de där vännerna! Men jag ser verkligen fram emot allt som vi har planerat och om 5 veckor tror jag att jag plaskar med fötterna i havet utanför Thailands sydvästra kust!

• Is-prinsessan

starjuice, Turtryne och Seinfeld

Här är en till som gifter sig den 3e!!

Känns också som om vi har läget under ganska bra koll. Har också planerat ganska länge. Kanske inte riktigt ett år, men sen i februari i alla fall. Men det är först den senaste tiden som det verkligen tagit fart. Det är ju nu som man verkligen börjar få in stämningen också. Svårt att planera ett vinter bröllop mitt i högsommaren!

Väntar också på möhippan nu......

• Turtryne

Jag väntar mig ingen möhippa alls (i alla fall inte FÖRE bröllopet) eftersom vi gifter oss med närmsta familjen och våra kompisar har ingen aaaaning om vad vi har gjort förrän på nyårsafton då vi ska ha fest!!! Jag har hört att de som "smiter" ifrån brukar få en dubbelt så pinsam svensexa/möhippa.. stämmer det? För i så fall tror jag att min blivande kommer att fly landet eftersom han är riktigt nervös för det....

• Turtryne

Hur går det för er med planeringen vinterbrudar?

Själv har alla pusselbitar äntligen fallit på plats och vi kan börja längta efter den stora dagen utan att känna stress över allt som måste fixas. Fast det är klart.... det var det här med bröllopstårta... Har ni några tips på vart man ska vända sig i Göteborg för att få en riktigt smarrig en?

Svar på tråden Vinterbrudar i Göteborg!