• malin.r

27( - en vecka kvar!!!

Hjälp vad tiden går fort på slutet!
    Om en vecka är det dags. Känns märkligt då det så länge varit 6 månader, 10 veckor, en månad osv...
    Ni andra som ska gifta er 27 augusti, vad har ni för saker kvar att fixa? Flyter allt på?
    Är jätterädd att jag ska missa något viktigt som vi har glömt.Eller vad då viktigt egentligen; han vill, jag vill och våra gäster kommer...
    Hjälp mig i alla fall...

• Svar på tråden 27( - en vecka kvar!!!
  • h-k

Hej!! Vad kul, har också dagen D den 27/8 - fast, vi ska ha välsignelse och fest. Gifte oss nämligen i våras i samband med en utlandsresa och firar nu med alla. Känns dock som att gifta sig "på riktigt" och är superroligt.

Kvar att göra:
    hmm, tårta (!) - yes, hon hoppade av som skulle göra den
    ordna dukning, bestämma vad för dukar, servetter mm som skall vara
    bestämma plats för välsignelsen - eftersom vi blir så många är det viktigt att hitta en bra plats där alla kan höra prästen och de som sjunger
    tillbringare - vi har egen dryck, måste hitta något enhetligt att servera den i
    klänning-måste sys in, sitter inte så bra..

Åh, det är rätt mycket kvar och så har jag blivit sjuk och måste ta det lugnt. Så-lugnt och metodiskt tar vi en dag i taget. Ska klippa mig idag, har inte riktigt bestämt frisyr...

Hur går det för dig?? Inte kommer du glömma något, bara att du tänker att du kanske gör det betyder att du har koll :)

• malin.r

Vi har lejet bort det mesta, har festvåning för middagen och så. Men för min stressnivå hade det nog varit bättre att göra det mesta själv,kontroll-freak som jag är! Alla kläder är klara, inkl mina döttrars klänningar, bordsplaceringan är också klar (gud nåde den som kanske måste avboka i sista stunden )
    Det som egentligen är kvar är fixandet av vårt "sound-track" - en CD-skiva men våra älsklignslåtar och låtar från festen som våra gäster får med meny-foldern, och vigselprogrammen.
    Sen kanske jag MÅSTE ringa runt ett varv till till fotografen, bageriet, floristen och make-up tjejen, brorsan som ansvarar för musiken... Ska försöka hejda mig!

• malin.r

Vad var det för typ som hoppade av tårt-bakandet så här nära festen!?!?! Ibland undrar man...
    Ska du göra den själv nu?

• h-k

Hejsan igen,
    jo det var en nära släkting som säger att hon inte hinner. Anledningen - ja, det är en long story, vill inte hänga ut någon här...lite trist bara så nära inpå. Ganska mycket trist faktiskt. Blir t o m aningens arg när jag tänker på det, och det vill jag inte vara, så jag försöker att Inte tänka på det. Lätt va?? ;)

Alltså-vi bakar själva, tror jag. Kommer inte ha råd att köpa med så här kort varsel. De pengarna behövs till annat. Funderar på att göra vanliga gräddtårtor och garnera dem lite extra fint. Kanske inte göra dem så höga, utan mer låga och platta, med utplattad grädde. Det måste ändå se bröllopigt ut, säkert förstår du vad jag menar ;).

Vad gäller din egen fest verkar allt stabilt. Förstår att det är döpirrigt. Det är pirrigt här med, men eftersom vi redan vigt oss känns det lite lättare på något vis. Det praktiska runt omkring är dock rätt mycket, och det känns viktigt att det blir bra. Aavslappnat men ändå högtidligt. Roligt att prata med någon såhär som har samma dag i sikte.

Klippte mig nyss förresten. Blev jättenöjd. Lite annorlunda än tidigare, och lite tuffare. Ska tona det lite mörkare också för att få fram ansiktet lite mer.

CD-grejen lät jättefin. Rolig present att få. Vi ska nog ge lyckokakor, tror jag. Beror på hur dukningsresultatet blir. de måste passa in (ligger nu förpackade i engångsförpackningar). Man kan ju kanske ta ur dem, och lägga lite fint vid tallriken...hmm, får tänka på det.

Sånghäfte ska vi trycka ut och så ett program till välsignelsen.

Jo, tycker det är bra att du vill ringa och kolla upp. Det är ju jättekul att prata bröllop och då får man chansen att göra det med många :):):) man får inte trötta ut dem, så det är bra att flera som delar på äran att få höra allt om en planer :)

Måmga glada gubbar blir det. Detta trots en del praktiska ting att lösa.

Hoppas du får en fin dag. Och att vi får fint väder!

Hej hej!

• malin.r

Jag hoppas att du också får en toppendag. Och om det inte blir fint väder så vet du väl vad de säger om regn i brudkronan...?
    (Tur i äkteskapet, rikedomar eller många barn, ngt bra var det i alla fall!)

Svar på tråden 27( - en vecka kvar!!!