• Bröllopstokiig

Festlokal med egen mat, Stockholm omnejd

Hej!

Min fästman och jag ska gifta oss nästa sommar och letar febrilt efter en lokal i Stockholms omnejd - helst inte i innerstan - där man bara hyr lokalen och fixar mat och dryck på egen hend. Jag har kollat upp de ställen som tipsats om tidigare här på sajten, men på vissa ställen fick man inte tillgång till köket, utan endast möjlighet att värma maten, och på andra gällde inte alls fixa-egen-mat. Därför behöver jag hjälp med flera förslag! Stort tack!
    Väl mött/ Siz

• Svar på tråden Festlokal med egen mat, Stockholm omnejd
  • Bröllopstokiig

Har du kollat Frans August? De ar ar taltuthyrarae men har en fin lokal vid Jakobs kyrka. fransaugusthab.se
    Jag tror att de forslagen som har varit har pa sajten ar nog vad som finns i Stockholm med omnejd

• Bröllopstokiig

Hej Siz,

Jag känner igen problematiken, jag och min fästman har ringt runt till en massa olika festlokaler som man hittar på olika listor + efter tips från andra på denna site. Men det har alltid varit något litet men eller om.
    Men efter otaliga samtal börjar det äntligen lossna för oss.
    Vårt tips är att ringa den aktuella kommunen eller församlingen och fråga efter gårdar med festlokaler. Vi letade/letar (har fortfarande inte bestämt definitivt men har prel bokat) efter en lokal i Tyresö, Enskede eller Täby och de bästa alternativen har vi faktiskt fått från Kommunen eller Församlingen. Vissa ordens sällskap t ex Odd Fellow har också fest salar som man kan få hyra.

Det är bara att hålla humöret uppe och fortsätta ringa runt så kommer ni att hitta en lokal som är perfekt för er!

/FIA

• Bröllopstokiig

Har nu gett upp med att försöka hitta lokal här i Stockholm där man kan få ta med sig egen mat! Vi kommer istället att gifta oss på annan ort där lokalerna är billiga, stora, ej fullbokade och med stora kök där man kan ta med egen mat!! Trist att det ska vara sådan skillnad på stora städer och små!

• Bröllopstokiig

Hej Fia!

Letar själv efter någon fin och bra lokal nära Enskede. Hade du/ni hittat nått?
    Börjar få lite lätt panik !!

Kram Ullis

• Bröllopstokiig

Hej!

Det finns en hel del fina hembygdsgårdar och bygdegårdar runt omkring Stockholm, Vi ska gifta oss i februari - bor i Haninge/Vendelsö - 2 mil från Stockholm och ska ha festen på Vedelsö Bygdegård...en jättefin lite gård med plats för 40 personer - med kakelugnar - öppen spis och otroligt mysig. Vi får hyra den från fredag kl. 12.00 till söndag kl. 12.00 för endast 2400 kr....Kolla upp denna lokal för sommaren - då det är otroligt vackert även på sommaren...fina äppelträd osv....bra kommunikationer på natten precis brevid gården samt är det inte helt fel att gifta sig i kyrkorna här omkring...Dalarö - Österhaninge osv....ett tips bara!!

/Lisen

• Bröllopstokiig

Hej Ullis,

Jag har tyvärr inga glada nyheter vad gäller festlokaler i Enskede trakten. Vi hittade ingen (inte ens någon halvbra)så vi har nu bokat vigsel och festlokal i Tyresö istället. Där har vi bokat Hellberga gård som ligger i början av Tyresta nationalpark vid Nyfors.

Hoppas det löser sig för er också!
    Lycka till!

/FIA

• Bröllopstokiig

Hej!
    Det finns ett jättemysigt ställe i Tyresö som ligger vid vattnet med plats för ca.70 gäster som heter Hällberga. Men det är mycket populärt och du måste vara ute i god tid.

Svar på tråden Festlokal med egen mat, Stockholm omnejd