• sinna

förslag på festlokaler i och runt huddinge?

Finns det nån som har några förslag till festlokal i eller i närheten av Huddinge? Vi ska gifta oss den 26:e november i huddinge kyrka. Vi har ca 50 gäster och vill kunna ta med egen dryck och ha catering.

• Svar på tråden förslag på festlokaler i och runt huddinge?
  • Gettingmarried

Hej!
    Glömstastugan eller Herrängens gård. Glömstastugan ligger närmare kyrkan än Herrängen(segeltorp), men Herrängen är större. Båda ställena kan ordna catering (i alla fall Herrängen). Svarar gärna på mer om det är ngt du undrar över!

• sinna

Herrängen var tyvärr bokat då. Glömstastugan har vi funderat på men vet inte riktigt hur det ser ut. Annars har vi Holken eller klubbhuset vid Källbrink.

• Flimate

Hej
    Vi ska ha festen i Holken den 1 oktober. Jättebra ställe.. vi kommer att vara 70 personer och hyra porslin av dom!

Har du telnr?
    /Tessan

• Gettingmarried

Jag har personligen inte varit inne i Glömstastugan, men jag har hört att det är ett jättetrevligt ställe och det ser fint ut på bild. Vi har bokat Herrängen.

• Flimate

Nackdelen med Glömstastugan är dock att det går in 50 personer max och inte en sill till! Så det kan bli väl trångt...
    /Tessan

• sinna

Hallå Tessan!
    Det här är Anna. Veronicas kompis. Så du befinner dig här inne!
    /Anna

• sinna

Det är så himla lågt i tak på glömsta gården. 2.10 bara.

• Flimate

Tjena Sinna! (Anna)
    Jag tänkte nog att det kunde vara du!
    Har du partat i Holken någon gång?

Allt klart annars eller? Jag gör allt på en gång smart som jag är..
    Vi köpte radhus nu också så det är dop, bröllop och flytt samma månad.
    Tur att man är mammaledig och har tid över! Hur går det med Julia, världssöt såg jag på kort hos Verran förra veckan!!

/Tessan

• sinna

Nej jag har aldrig varit i holken. Har hört lite av Veronica sedan hon var där med dig. Det kanske blir det. Vad kostade det? Kunde man hyra porslin från dem och vad kostade det?

Jag har väl inte kommit så långt med planeringen. Vi hade dop för ett tag sedan sen har det varit andra bröllop och dop så det har varit fullt upp. Känner att jag måste ta tag i det hela lite mer nu och bestämma lokal så jag kan göra inbjudningskort.

Jo, det går jättebra med Julia. Hon har blivit stora tjejen. Älskar hoppgungan och älskar gröt och mat. Hon är drygt 5 månader nu och väger 6,5kg, så hon har blivit jättestor. Hur går det med lilla Emma?

• sinna

Förresten, Tessan! Har du telefonnummer till Holken?

• Flimate

Hej igen!
    Numret till Holken är 711 49 49. Det är ledigt hela november förutom den 12:e ( var i alla fall när jag bokade 12:e för min svärfars 60 års kalas)

Dom tar 1,5 kr per del förutom typ Whiskeyglasen, dom kostar 1 kr. Bestick finns där nere (man hämtar porslinet hos henne man bokar hos, hon bor precis bredvid).

Ja då har hon växt mycket ju! Emma väger 6,1 kg redan nu och drygt 60 cm lång. Kul med hopgunga, jag hoppas hon snart kan använda den, hon älskar att stå!

/Tessan

• Flimate

Just ja... Det kostar 3000:- för hela helgen. Kommer inte ihåg nu om en del var disposition. Om man bara vill ha ett dygn så kostar det 1900:- tror jag.
    Men det är ju rätt skönt att ha hela helgen så man kan duka dagen innan och städa hela dagen efter!

• Gettingmarried

Tjejer!
    Vart ska ni göra hår & make up?

• sinna

gettingmarried: på Grodan i Huddinge centrum

• Gettingmarried

Ok! Vad får du betala?

• Nita

Bli inte arg nu men kolla huddingegymnasiets restaurang linjen, jag at dar nagra ganger nar jag gick dar och det var ljust och fint. Kan tanka mig att de har massor med vita dukar, glas mm. Man kan ju forvandla en lokal med levande ljus etc.
    lycka till

• sinna

Gettingmarried: Det kostar mellan 1500 och 3000 kronor beroende på vad man vill göra. Då får man lunch och så också.

• Gettingmarried

Jaha, trevligt med lunch! Är 3000 för både hår och smink?

Svar på tråden förslag på festlokaler i och runt huddinge?