• Lilla Smilla

Han känner inget för mig!

Har ett problem som upptar hela min tankeverksamhet för tillfället. Ni här på forumet verkar alltid så goa och vettiga så nu hoppas jag det finns nån därute som kan råda mig!

På krogen nyligen träffade jag en kille som är några år äldre än mig. Vi spenderade natten tillsammans, men hade inte sex. På morgonen låg vi och gosade en massa, och det var supermysigt. Eftersom jag kände att jag ville träffa honom igen tog jag kontakt med honom efteråt och frågade om han hade lust att ta en fika. Han svarade att han inte hade de rätta känslorna eller pirret som borde finnas där. Jag blev lite förvånad eftersom vi ju fakiskt inte känner varann. Vad begär han?

Då jag inte nödvändigtvis är intresserad av ett förhållande just nu kom vi efter en stund överens om att ändå ses för att "avsluta det vi påbörjat", alltså bara för det rent fysiska. Sen dess har han sms:at mig flera flera gånger. Varför gör han det? Ser han det som nåt slags förspel eller..?

Nu börjar jag bli lite orolig inför vårt möte. Vid första anblicken är han nämligen allt jag vill ha hos en kille. Han är faktiskt alldeles perfekt! Tänk om vi fortsätter träffas och jag blir störtkär i honom? Han som inte ens känner lite pirr. Finns det nån chans att han ändå faller för mig? Eller är det redan kört om han efter en kväll, natt och morgon inte har några känslor för mig? Varför ville han inte ses överhuvudtaget först? Jag har inga direkta känslor för honom heller (än) men jag ville ändå träffa honom igen och se varåt det skulle bära. Var ska jag göra? Finns det något som helst hopp?

Kramar!

Oj, vad långt det här blev!

• Svar på tråden Han känner inget för mig!
  • lundabrud

Ska man vara helt krass så utläser jag ur ditt mail:

Han har varit tydlig med att han inte vill ha något förhållande.
    Du har ändå "gått med på" att ha s*x med honom.
    Han tycker det är kul att han har fått en KK och hör av sig lite.

Sedan vet man ju aldrig, det kan hända något som han inte förutsett, men det är min tråkiga tolkning av situationen!

• sjd

Det enda jag kan råda dig till är att ta upp dessa frågorna med honom, utan att ställa honom mot väggen. Det är ju det enda sättet du kan få svar på dem egentligen.
    Du kan ju börja med att förklara hur du själv känner och var du står.

• Ellte

Låt bli att ligga med honom säger jag... VÄNTA tills ni båda är överens om var det ska leda... Om han bara är ute efter sex och du vill ha ett förhållande kommer du bara bli sårad så det ryker om det.

• Genus

Jag tror att han är ute och "shoppar" som man säger. Han känner inget pirr men vill att ni ska ha det fysiska? Jag vet att det låter väldigt hårt men vill han inte helt enkelt testköra dig för att se om han känner pirr, sen? Sen är det ju olika hur vi väljer att inleda relationer. Han kanske anser att det måste finnas en ögonblicklig attraktion för att det ska bli nåt medan du hellre vill ta chansen och se tiden an. Jag förstår att du är förvirrad eftersom han ger dig så dubbla signaler; inget pirr-vill träffas i alla fall. Du måste själv bestämma dig för om du vill låta dig testköras/testköra honom (fult ord men kommer inte på något finare) och dumpas/godtas eller om detta utgångsläge känns för krasst för din smak. Jag tycker allt låter cyniskt och lite tacky, han kanske är bekväm och har många tjejer han håller på halster tills han bestämt sig för om det finns ett pirr? Men som du skriver siktar du inte så långt som på ett förhållande. Du kan väl träffa honom och tänka mer på vad DU tycker om honom, hur han känns för dig, vad DU vill? Ditt inlägg tyder på att han är viktigare för dig redan nu än vad du är för honom. Ett underläge med andra ord som kan kännas svårt i ett senare skede när man har en känsla av att vara utnyttjad. Försök rikta fokuset på vad du tycker om honom snarare än vad han tycker om dig, då har du dessutom ett klarsynt försprång och kan se honom mer objektivt från början vilket minskar risken för att det slutar i bittra tårar. Då kan du ju bara vinka adjö om han inte passar dig. Lycka till! //G

• f.d. Svart brud

Pirret behöver ju inte komma direkt, men om han är en person som anser det... ja då verkar han ju redan dömt ut ett eventuellt kärleksförhållande och vill bara ha dig som KK. Är det något du vill och kan acceptera? Om inte, så passa dig, annars blir du nog bara bränd.
    Jag tycker inte att han låter som den "perfekta killen" i alla fall...

• Anemona

Nä tyvärr, jag tror det är en dålig idé att träffas för det fysiska, jag tror du kommer att bli sårad och han bryr sig inte...

• tessideluxe

Hej
    Jag och en kille jag träffades för några år sedan hamnade i precis samma situation. Jag blev kär, han gillade mig men vägrade att bli ihop utan ville fortsätta som singel men med mig som KK. Då satte jag stopp. Jag talade om för honom att jag tyckte för mycket om honom för att kunna ha sex med honom på de villkoren.
    Jag har normalt sett ingenting emot att ha one-night-stand men då ska det vara på lika villkor. Jag skulle helt enkelt inte ha stått ut med att se killen jag var kär i kn**la runt med halva stan (inklusive mig) när jag var kär i honom.
    Han höll för övrigt också på och sms:ade hela tiden, bjöd ut mig på middagar, konserter och bio. Åkte till och med 20 mil för att träffa mig, men bara för sex...

Tycker du ska tänka på vad du vill ha. Det kommer att komma fler män och förhoppningsvis så kommer de att ha samma mål som du själv.

/T

• Nickolina

alltså...ibland förstår jag inte tjejer.

den här killen har ju t.o.m sagt att han inte är intresserad. går du med på det ändå är det ju ditt problem men mer kär lär han aldrig bli...däremot verkar ju du ha känslor..alltså problem

sluta hänga efter killar som inte vill ha er. Ringer han inte så är han inte intresserad...chansen att han kommer bli det "sen" är nog minimal.
    släpp benet och sluta jaga. han kommer nog inte falla för dig...jag menar inte att vara elak utan vill mer att du ska slippa slösa din dyrbara tid på ngt som kommer att göra dig ledsen. min erfarenhet är att när killar är intresserade...ja då lär du märka det också..tills dess...ligg lågt.....jag höll på som du när jag var yngre...Ingen av killarna jag på liknande sätt som dina försökte få att falla för mig gjorde det.... nu skulle jag aldrig vara en igel på en man...nu har jag ett finfint förhållande. det handlar inte om ngt fel på dig att de inte faller....

• Nickolina

Om man tror att pirret KAN komma då lägger man ju inte locket på genom att säga att han inte känner rätt saker...Sorry..detta är min sanning

• lundabrud

Nickolina: håller med fullständigt i allt du skrivit!

• Brunkullan

Jag var i samma situation när jag träffade min blivande man! Jag kände inte det rätta "pirret", och intalade mig själv att jag inte skulle känna något. Men vi fortsatte att ha kontakten, och träffades ibland som "KK" (som ni uttrycker det....), och helt plötsligt, efter ca 5 mån, blev jag kär!!! Då upptäckte jag vilka underbara sidor han hade och hur underbar han var!! Och om 6 månader blir vi man och fru - efter 11 år tillsammans!!!

Så med detta vill jag säga: att även om han intalar sig själv att han inte vill ha ett förhållande, och att du inte är den rätta, så kan det sluta med att ni blir ett par i alla fall - om han lär känna dig och dina goda sidor!!! Lycka till!!

• tina060708

Jag har många killkompisar plus att jag gjort lumpen så jag har ganska bra insyn i hur killar tänker.

Vi diskuterade faktiskt detta en gång (jag & killpolarna) & dom var rörande överens om att: var dom intresserade av en tjej så ringde dom direkt efter första daten & ville träffas igen (typ på vägen hem)
    Ringer killen inte på ett tag så är han förmodligen inte intresserad av något annat än sex!
    Dom sa även att: om dom gillar tjejen så fanns det alltid tid att ringa & träffas.

Så kontentan av det hela var: ringer dom ej, har dåliga ursäkter om att inte kunna träffas, ringer typ kl.2 en lördagkväll så är det bara sex det handlar om INTE kärlek.

OBS detta var ju just dessa killars åsikter, hoppas det löser sig för dig på bästa sätt /tina

• Lilla spöket Laban

Håller med tina060708, fast jag hävdar bestämt att tjejer är så också.

• Lillpysch

Lilla Smilla... Jag har varit med om en liknande grej, oh det slutade bara med krossat hjärta... Om du har lätt för att få känslor för någon så skulle jag råda dig att ignorera den här killen. För din egen skull.

Hoppas du får någon ordning på det!

*kram*

• 11 juni 2005

Jag håller dessvärre med Nickolina mfl här. Tycker dessvärre att det låter som om Du HOPPAS att han kan ändra sig, men han har ju faktiskt varait schysst och sagt exakt hur han känner - vad mer kan man begära?
    Det finns säkert undantag, själv hör jag till dem som tror benhårt tror på att attraktion (pirret) måste finnas från början annars kommer det aldrig...Är själv 38 år och varken egna eller de i min omginings upplevelser har bekräftat motsatsen...någonsin....

Dessutom får man väl ändå ge honom rätten att få bestämma vad han söker...

• Lilla Smilla

Tack för alla goda råd! Ska ta till mig av dem, och framförallt fokusera på MIG. Jag känner ju inte den här snubben och det är ju faktiskt viktigare vad jag tycker om honom än vad han tycker om mig. Han kanske visar sig vara världens idiot. *hoppas* :)

Tidigare har jag bara inlett sånt här med killar som jag vet att jag aldrig kommer bli kär i. Jag är ganska praktisk av mig och blir inte kär så lätt - om man nu kan säga så. Min erfarenhet hittills är att killar får känslor långt före jag ens tänkt tanken, och därför blir jag så nojig (och nästan lite vidskeplig eller vad man ska säga) av hans ickeexisterande pirr. Antaglien kommer ödet eller min dåliga karma att se till att det blir min tur att falla pladask. Men då är jag ju iaf en erfarenhet rikare...

• 11 juni 2005

Bara Du inte har fått tanken att ändra hans åsikt på hjärnan, för då kanske det kan sluta med tråkigheter.

Du verkar ha beslutat dig - lycka till!

Svar på tråden Han känner inget för mig!