Id bare minerals foundation.. Jag ser rynkig/porig ut..?!
Hur sjutton kan den vara så älskvärd? Jag gillar "glow"'en men jag ser ju rynkig ut under ögonen samt mina små porer på näsan ser enorma ut plötsligt....?!?!?
Hur sjutton kan den vara så älskvärd? Jag gillar "glow"'en men jag ser ju rynkig ut under ögonen samt mina små porer på näsan ser enorma ut plötsligt....?!?!?
På makeupalley har ID Bare ecentuals inte fått särskilt bra recensioner. Det är mest här på BT som folk verkar älska ID.
Håller med om rynkorna.. Älskar dock lystern man får, nån som vet nån foundation som inte täpper till porerna som ger samma lyster?
Instämmer! Porerna ser jättestora ut, och jag tycker inte heller att den sitter kvar särskilt bra. Efter halva dagen är sminket borta med vinden.....
Dessutom är den svindyra buffborsten som jag köpte av dålig kvalite, tappar borst hela tiden och tovar sig....
Halloj !
Testa Make up store`s Wonder foundation! Eller deras Serum under...det är super till grunden av all make up !
Lycka till...
Håller med!!! Jag provade ID och mina mörka ringar under ögonen blev mer tydliga. Säkert bra för finnarna men jag får hellre finnar än att tydliggöra de mörka under ögonen!!!
Jag vet mycket väl att man kan se rynkig ut med mineralmakeup. Hemligheten är att vara mycket sparsam under t.ex. ögonen. Det är mycket vanligt att man som nybörjare tar för mycket foundation!
Oj, det var tråkigt! Jag har personligen en helt annan uppfattning... mina små rynkor märker jag inte av alls då jag använder i.d. och inte heller porerna.
Trickset, vad jag vet, är att inte använda för mycket foundation. Less is more. Använder ni mineral veilen? Likadant där -absolut inte för mycket. Lägg på lite foundation i taget, och vänta en minut för att se om du behöver ett lager till. Då hinner det smälta in i huden först. Jag har heller aldrig haft några problem med att det sitter dåligt, och då svettas jag ändå MYCKET i just ansiktet på sommaren.
Tänk dessutom på underlaget, dvs din hudvårdsserie! Är huden för torr el för fet pga att du har fel produkter så är det svårt för i.d. att fungera optimalt.
Jag har faktiskt aldrig hört någon makeup artist säga något negativt om i.d.´s foundation... och nej, de har inte varit försäljare av i.d.
Men det är klart att allt kan fungera olika på olika personer! Borstarna ska ni absolut reklamera! Själv har jag inte haft några problem med dem....
Vad jag vet så finns bara ett mineral-märke till i Sverige förutom i.d. , och det är Youngblood. Dock har jag inte hört så bra kritik om det märket, men det kan ju vara nåt att testa i alla fall? Tyvärr vet jag inte var man kan hitta det....
Hoppas i.d. funkar för er efter ännu mer testande! Själv är jag i det närmaste irriterande svin-nöjd med mina produkter!
Om man har lite torr hud ska man undvika foundations med puder i (typ de flesta för fet hy) - och mineralfoundations kan vara jättesvårt att få bra.
Om man är ute efter lyster - antingen kan man blanda i en aning skimmer i sin vanliga foundation, eller så kan man leta rätt på Armani eller Becca. Becca finns i Stockholm på Mrs H, Armani bara utomlands. Båda har riktigt bra foundations med lyster, och i många olika färger.
Är inte heller så supernöjd med IDs produkter men Make Up Stores foundation gillar jag skarpt, ger väldigt fin lyster!
Jag har torr hy som lätt får finnar och trivs superbra med i.d.:s foundation. Har aldrig tidigare fått så mycket komplimanger för min hys lyster/färg och jämnhet som när jag använder i.d.
Jag tror som många säger att man får klura lite för att få till det bra.
Ett tips: Har man torr hy ska man peela huden ofta för att få bort torra hudflagor som ligger och täpper till och som syns och se till att den får fukt, fukt, fukt.
Hej Hej!
Ni ska absolut inte använda foundation under ögonen. Ögonen har tunn hud där vilket an ska just akta sig för att inte linjerna visar sig, man ska anväda concealer under ögonen det är anpassat till huden kring ögonen.
Jen78:
Det finns en foundation på Make up store som heter Wonderfoundation, den är tunn o ger lyster, sen så finns det även ett puder som heter Wonderpowder som ger lyster som "blir" som en foundation på.
Lycka till :)
Jag är jättenöjd med i.d. Har problemhud som inte gillar den mesta make up men i.d funkar jättebra.
Det viktigaste är att använda lagom mycket foundation och avsluta med mineral weil. Då blir det bäst. Fär ett extra hållbart resultat kan man också grunda med mw.