• Bröllopstokiig

Vart har man festen i Jönköping?

Vi letar förtvivlat efter en bra festlokal eller restaurang till bröllopsfesten i Jönköpingstrakten. Eftersom vi enbart ska ha middag med släkt och vänner, och hoppar över dans på kvällen, så behöver vi ju inte jättestora lokaler. Vet du någon bra restaurang eller festlokal?

• Svar på tråden Vart har man festen i Jönköping?
  • Bröllopstokiig

MJag var en utav två värdar på min brors Bröllop. Vihade festen efteråt uppe på Odensberg ( vattenledningsparken, J-Södras klubblokal)
    Det blev hur lyckat som helst. Problemert är bara att man måste fixa käket själv. Det finns tillgång till kök och dylikt men någon kock ingår inte, det ordnade vi genom en bekant som är kokerska.

Hellyckad fest!

• Bröllopstokiig

adress el dyl till lokalen?

• Bröllopstokiig

Till Patrik,

Hur gjorde ni med serveringen?

• Bröllopstokiig

Jo, min mors vännina är kokerska så hon fixade alla mat. Förrätten stod redam på bordet då vi klev in i lokalen. Drygt en timme senare rullades buffe vagnarna in ( Självsevering, ett bord i taget)
    Likadant var det med desserten, buffe, självplockning. Vidare så hade vi god hjälp av syrrans kille som har god vana på att plocka undan och servera drycker o.s.v..

Dessutom så hade vi ett stort serveringstält utanför Odensberg där folk fick mingla och inta sig något att dricka då vi väntade på brudparet ..

• Bröllopstokiig

Restaurang Amadeus har en kanon festsal bakom själva restaurangen, finns plats för 70-75 pers tror jag. Finns en liten terass på baksidan. Inte så dyrt heller!

Vill du veta något mer så "säg" till.

Hej så länge.

• Bröllopstokiig

För att få adressen till Odensberg, ring J-Södras kansli - de lånar ut nyckeln.
    Andra lokaler:
    Ladan i Hovslätts hembygdspark
    Nyarpsstugan i Bankeryd (här hade vi vår fest - kanske lite för stor om man inte är så många)
    Restaurang Alphyddan om man inte vill fixa något själv

• Bröllopstokiig

Är det någon som har varit på Bondstorps värdshus?

• Bröllopstokiig

Vill gärna veta mer om Amadeus...

• Bröllopstokiig

Kolla in tidigare tråd på ämnet. Jag fick jättemånga svar när jag frågade. Slottsvillan verkade vara ett trevligt alternativ. Vigsel lämpligen i Hakarps kyrka. Men du måste vara ute i god tid, för den kyrkan bokas upp jättetidigt...
    Jag gifte mig inte i Jönköpingstrakten. Det blev Dörarps kyrka istället och middagen/festen hade vi på Toftaholms Herrgård. Det var väldigt mysigt och fint! +jättegod mat!

• Bröllopstokiig

Lokaler där ni kan fixa mat själva eller ta catering.
    -Tvetagården - Huskvarna
    -Domsands Båtklubb - Bankeryd på Vätterstranden
    -Hushållningssällskapet - Huskvarna (Vättersnäs)
    -IKHP Sportstuga - Huskvarna
    -Hallbystugan - Jönköping (på landet)
    -Roddarna i Huskvarna (direkt vid vattnet)
    -Vidablick - Bankeryd

Restauranger
    -Tokeryds Herrgård
    -Sjöåkragården Riddersbergs Värdshus
    -Riddersberg

Svar på tråden Vart har man festen i Jönköping?