• en vacker dag

Norrköping/Linköpingsbrudar

Nu behöver jag er hjälp!

Det dröjer ett tag tills det är dags för oss att sätta igång med de verkliga förberedelserna men det är hög tid att börja spara ihop pengar. Jag har varit runt på nästan alla hemsidor med herrgårdar som hyrs ut för festarrangemang men det finns så dåliga prisuppgifter... Skulle ni vilja berätta var just ni hade er fest (behöver inte vara herrgård), om ni hade catering och vad själva festen gick på. Jag satt nämligen och pillade lite med budgetverktyget här på BT igår och hamnade på över 60 000:- och då gällde det BARA festen... Använde mig av priserna från Mauritzbergs slott då och det kan ju förklara en del (dyra) men de är ju i princip de enda som har några ordentliga prisuppgifter.

Så snälla ni som gift er här i trakterna, berätta om hur ni gjorde och ungefär vad det kostade.

/en vacker dag med budgetproblem

• Svar på tråden Norrköping/Linköpingsbrudar
  • na76

Hej

Vi hade festen på Mjellerumsgården för ca 2 veckor sen och är supernöjda. Maten (skagen petit chou, rådjursfile med potatisstrudel med trattkantareller och Calvadossky) kostade 275 kr/pers. Finns billigare alternativ med ex fläskfile. Vi köpte vinpaket som kostade 165 kr/pers (fördrink, 1 glas vitt till förrätten, 1 glas rött med omfyllning till varmrätten och dessertvin alt alkoholfritt). Vi valde dock bort dessertvinet (-20 kr) och bjöd istället på en drink (öl, vin, cider,läsk)till dansen. Kaffet kostade 35 kr, vi valde att köpa tårtan på Schelins och den kostade 45 kr/bit. Mjellerumsgården har också bröllopstårta och den kostar 55 kr inkl kaffet. Vi var 38 personer och middagen slutade på ca 20 000 kr. Det var ca 2000 billigare än vi räknat med eftersom det var många som valde alkoholfritt, så därför hade Mjellerumsgården räknat flaskorna istället annars skulle vi betalat 145 kr för vinpaketet för alla (inkl de som drack alkoholfritt). Det tycker vi var väldigt schysst gjort av dom. Maten var kanongod och stora rejäla portioner. Borden var mycket fint dukade och toppen service hela kvällen.

• en vacker dag

Det såg jättefint och mysigt ut!
    Men jag vill ha mycket att välja på och kolla många alternativ innan jag bestämmer mig. (Oj, VI bestämmer OSS... ) Kom igen nu allihop, ge mig tips!

• na76

Hej igen

Vadstena klosterhotell kanske? Dom har en hemsida vet jag. Själv skickade jag efter menyn från dom med priser förra året men det var dyrt. Trerätters där låg på 300-400 kr och vinet kostade 40-60 kr/glas. Tårta och kaffe 75 kr/pers. Jag har kvar menyn på min mail som dom då föreslog så jag kan maila den till dig om du ger mig din mail.

Svar på tråden Norrköping/Linköpingsbrudar