• Karisma

Recept på pizza-sallad

Hej. Jag söker ett pizzasallad-recept. Någon som har ett riktigt gott sådant. Var snäll och skriv ner det för jag är så sugen på det just nu. Jag har haft en tråd i Mina favoriter som jag hade sparat men helt plötsligt var den nu borta. Jag tackar på förhand och hoppas att ni letar i era gömmor av recept och skriver ner det. Tack.

• Svar på tråden Recept på pizza-sallad
  • Ab fab

2 msk olja
    2 msk vatten
    2,5 msk vinäger
    3 kryddmått citronpeppar

Koka upp och häll över strimlad vitkål. Gör sig bättre när den stått nån dag

detta har blivit den absoluta favoriten.

• Karisma

Tack "lykke" för receptet. Har inte provat med citronpeppar i någon gång men det lät spännande. Tack och ha det så bra.

• Ab fab

Den salladen lyckas jag tom lura i en 16-åring kille

• siouxie

riv ½ vitkålshuvud
    grovstrimla 3 stora morötter
    finskiva en halv purjolök

koka upp:
    1 dl vitvinsvinäger
    ½ dl olja
    ½ dl socker
    salt, peppar o lite vitlökspulver

slå det över salladen och blanda om medans det är varmt. Täck över med plast eller lock o låt stå över natten (godast då)

en variant som bräcker dom flesta pizzasallader och den håller dessutom i 2 veckor i kylen. Läge för stor sats! :)

• Primrose

En snabbvariant på recept står att läsa på flaskan till Winborgs vitvinsvinäger. Tror det heter fransk dressing. Det är vad jag minns:
    vinäger, svartpeppar, aromat, pressade vitlöksklyftor, oregano och matolja.

Jättegott! Och så kan man riva vitkålen med osthyvel om du inte visste det, går snabbt och blir bra.

Svar på tråden Recept på pizza-sallad