• Dallandra

En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)

Den 6/8 vaknade vi vid 7 och vi kände båda en härlig pirrig och förväntansfull känsla. Vi gjorde oss i ordning och åt en lite lyxigare frukost än vanligt. Vi 9 körde min blivande man mig till frisören. Frisyren blev jättefin, precis som jag vill ha den, sminket la jag själv och det blev bättre än någonsin.

Vi åkte i väg till hotellet där vi bokat svit för natten. De lät oss checka in tidigare vilket gjorde att vi kunde byta om där, vi skulle fotas i närheten. Vi hade varit rätt oroliga för vädret eftersom vi fotades ute men det kom inte en droppe regn, det var växlande molnighet, varmt och härligt:)

Efter fotograferingen kom vår transport och det bar av till kyrkan. Vi hade både känt oss rätt lugna hela dagen men nu kom det lite fjärilar i magen, ett härligt pirr :)

När vi gick uppför altargången såg att min mamma grät och då blev det svårt att hålla tårarna tillbaka, när den första solosången sjöngs var det nog inte många torra ögon i kyrkan. Hon sjöng så underbart vacker, med inlevelse och hon sjöng verkligen för oss. Hela vigseln var så fin och stämmningsfull.

När vi tågat ut och blivit grattade blev det kastning av rosenblad, vi öppnade champangen och satt oss i bilen och gled iväg. Vi åkte till en brygga vid havet, det var hur härligt som helst att stå där i solen med sin nyblivna man och dricka champange. Vi hade tyvärr inte med oss kamera men en snäll norrman erbjöd sig att ta kort och maila dem vilket han också gjort :)

Vi åkte till festlokalen och intog brudskålen. Middagen som följde var utsökt. En av mina kompisar höll ett så fint tal till mig att jag började gråta, så rörd blev jag. Vårat värdpar skötte sig galant, helt underbara.

Festen som följde var helt underbar, vi hade så kul och alla vi har prata med har haft jättekul och tyckt att det varit jättelyckat. Valsen gick riktigt bra, vi har legat i hårdträning men sagt att det inte skulle bli någon vals, en liten överraskning för våra nära och kära som vet att vi inte kan dansa ;)

Vi var bland de sista som gick. Detta är verkligen den bästa dagen i mitt liv! Allt flöt på som det skulle och det var alldeles, alldeles underbart :)

Om ni vill se lite foton så kan se några här:
    groups.msn.com/Dallandria/shoebox.msnw

• Svar på tråden En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)
  • Fru Calice

Jätteroligt att få läsa om er lyckade dag och kul att få se lite bilder! Ni var jättefina båda två! Stort grattis!!!

• ottis

va fina ni var!!!!! lycka till

• Ofelily

Vad fina ni var! Och vilken lyckad dag ni har haft!
    Lycka till med äktenskapet!

• Skidbrud (gift)

Låter som ni hade en toppen bra och ni var jättefina!!

Snällt av norrmannen ann maila korten!

Lycka till i framtiden och ett stort grattis!

• Niffa

Men ååhh vad fina ni var, en sån underbar klänning!! Var har du köpt den?
    Vilken fin frisyr, hade du löshår i?

Vad fint ni hade dukat!!

• Emma81

Jättekul att få läsa om er lyckade dag, och ännu roligare att se bilderna!Ni var jättefina, och ditt hår var helt fantastiskt!Lycka till i framtiden!

• MissTerris

Oj vad fint! Gifte mig samma dag, är så himla nöjd med vädret! Vilken tur vi haDE!!!

• Señorita

Åååhhhh vännen jag blir så glad när jag läser om er underbara dag.

Vilket vackert par ni är. Du var sååååååååå fin i din underbara klänning.
    Stort grattis och all lycka i världen som äkta par

Stor kram från Señorita

• Señorita

Glömde säga att Lavendar klänningen ser verkligen underbar ut. Vem skulle tro att det är kopia från Kina? Vi hade verkligen tur. Min klänning är också från Kina fast det blev inte en från Lavendar, men en från hennes föräldrar

Kramis....
    /Señorita

Svar på tråden En alldeles, alldeles underbar dag (Bilder finns)