• Paddan_83

Kan det börja mögla under akrylet vid nagelförstärkning???

Jag gjorde en nagelförstärkning i måndags, men akryl.
    Nu ser det ut som att det är mögel under en nagel. Kan det vara det???
    Är det super farligt då, så att jag måste ta bort det på en gång?
    Sedan släpper själva akrylet från nageln, så att 1/3 redan har börjat släppa...
    Är detta normalt? tycker inte mina naglar om skrylet och då stöter ifrånd et från nageln???

• Svar på tråden Kan det börja mögla under akrylet vid nagelförstärkning???
  • Skidbrud (gift)

Jag har gjort nagelförstärkningar några gånger och det ska absolut inte börja släppa!! Gå tillbaka och kräv att de gör om det. Speciellt om du är orolig att du har fått svamp under.

Bättre att gå tillbaka än att gå och vara orolig och missnöjd.

Lycka till!

• Paddan_83

men jag börjar tro att det är mina naglar som det är fel på..
    för jag har gjort nagelförlängning två gånger och då har det också släppt...
    ena gången redan efter två dagar...

• Skidbrud (gift)

Låter konstigt tycker jag. På mig har det fungerat bra varje gång. Men hör efter med dom som har gjort vad dom tror är felet!

Bra gjorda naglar ska sitta riktigt länge!

• Hallonsylt

Det kan börja mögla, då är möglet grönt. du kan ju ha fått ett mellanrum mellan din egen nagel och akrylen och det har kommit in smuts emellan. Då kan det se mörkbrunt ut. Det är ingen fara men smuts enl min nagelteknolig, man kan fila och tvätta med nagelborste.

Att det släpper kan bero på massor av saker, på vissa fäster en del material bättre, på andra sämre. Om man sedan äter medicin så kan det också påverka. Jag märker att mina gelénaglar släpper mer sedan jag började äta atidepressiva tabletter.

Jag tycker dock att om du känner dig orolig för att det inte blvit riktigt bra så ska du gå tillbaka och höra med dem.

• Lillan 10

Ja visst kan de börja mögla,,,,,,de låter inte så nice men så e fallet.
    Det kan bli så antingen vid fukt eller att de på annat sätt var otätt.
    Nagelteknologen har kanske slarvat en aning???
    Hoppas de löser sej.

• Julitös

Jag har haft mina länge och aldrig, aldrig har det varken släppt eller börjat mögla under.

Tyvärr finns det många oseriösa, som inte är så noga med underarbetet- vilket är a och o.

Jag tycker du ska gå tillbaka och kräva att de gör om nageln/naglarna. Du har ju betalt för det.

• CTS

Instämmer med föregående!
    Gå tillbaka och reklamera arbetet.

/ CTS

• Lillan2

Min nagelteknolog har förklarat att det kan komma in bakterier etc om man inte tvättar naglarna ordentligt innan man lägger på förstärkningen - vilket resulterar i svamp/mögel. De måste ta bort förstärkningen, göra rent ordentligt och sedan göra ny.

Det låter som att akryl inte passar dina naglar Paddan - pröva silke/fiberglas istället och se om det fungerar bättre.

• Izunia

Jag haller med lillan2. jag är själv nagelteknolog, och anledningen till att du ev fatt svamp kan bero pa dalig hygien eller att du haft en svampinfektion innan du byggt naglarna som sedan utvecklats med materialet pa. Akryl passar antagligen inte dina naglar och du bör pröva annat material. Själv väljer jag att inte jobba med akryl da detta inte är speciellt hälsosamt.

Du ska definitivt ga tillbaka till salongen och klaga. Akrylet maste tas bort och nageln maste luftas och behandlas om det är mögel eller svamp. Din nagelteknolog ska rekommendera dig en behandling!!

Svar på tråden Kan det börja mögla under akrylet vid nagelförstärkning???