• suss*

Vigselplats Jönköping-Gränna?!

Vi vill gifta oss borgerligt, juni-06 i trakten kring Jönköping-Gränna. Är det nån som har något förslag om plats? Utomhus är ju väldigt fint men man vet ju aldrig med vädret... Vi hade tänkt att bjuda ca 60 gäster.
    Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Vigselplats Jönköping-Gränna?!
  • sandraocherik

Hej!!

Har tipsat om dett förut, men jag tycker verkligen om Gyllene Uttern. Bättre utsikt än så kan man inte få!!

Hoppas ni hittar ett ställe som passar!

• Ängla

Per Brahe ruinen nära Gränna vore helt fantastiskt att gifta sig i tror jag, med den fantastiska utsikten, men så var det ju det där med vädret plus att det brukar stanna till rätt många turíster där...

• Ängla

Västanå Slott kanske (vid Gränna), de har garanterat nån Slottssal där ni kan ha vigseln, men tror att middagssittning får det bara plats 50 pers, kanske kan ha middan på nåt tält på gården..

Annars Spegelsalen på stora hotellet i Jönköping - maffigt skulle jag tro!

• _sus_

hej har inga tips men lustigt med ditt nick.. vi gifter oss i säby kyrka och är i församlingshemmet i tranås under festen.

finns det inget på visingsö??
    eller gränna berget? caféet där uppe har ju ganska stort.. eller ?

• suss*

Vi är lite inne på o vara på Västanå slott, det enda som kan stoppa oss är priset... Vi var o pratade me dem igår o de skulle skicka oss ett förslag på pris... Vi håller tummarna att det håller sig inom vår budget...:)

Tack för alla tips!

• Ängla

Suss* hör av dig & berätta hur det gick! Vet du hur många gäster de kan ta emot i sittning? Vad tror du priset landar på? Vill så gärna va på slott men tror att det är för litet för oss...

• suss*

Ängla: Vi är ca 60 gäster, men vi ska bara ha vigsel och skumpa på gården på Västanå. Festen hade vi tänkt ha nere i Röttle...:) Men jag tror Västanå kan ta emot ganska många gäster. Vi var som sagt där igår, vilket ställe säger jag bara! Hela miljön är helt underbar! Takmålningar, stora förster, gamla grejer...fantastiskt! Passar oss jättebra...:) Har inte hört nåt om priset för vårt arrangemang men jag lovar o höra av mig när jag vet....

• suss*

buh buh vi har fått tillbaka svar från Västanå, tyvärr låg priset över vår budget...:( Vi hade som sagt tänkt oss snittar o skumpa på gården o sen ha festen nere i Röttle men de ska ha ca 7000 spänn för bara snittarna! (ca 60 pers) Kanske är detta ett vanligt pris men för oss blir det alldeles för dyrt... Får väl kika vidare efter nånstans o ha vigseln nu då...

• _sus_

suss*
    hur går det har ni hittat nån fin plats??

• suss*

hej _sus_
    vi har tänkt om lite så det blir i gränna kyrka istället.... kyrkan är jättefin o det blir nära till röttle o så är man säker från regn under vigseln...:) det är svårt o hitta fina platser som ligger under tak o som passar i i vår budget... men det känns bra nu när vi har bestämt oss, snart ska det bli officiellt oxå...:) *nervöst*

Svar på tråden Vigselplats Jönköping-Gränna?!