• Linnea_78

Brun toning=svart hår!?

Var hos frisören idag och köpte en intensivtoning för att få glans. Jag har mörkbrunt hår. Jag sa till dem att mitt hår brukar bli svart även om färgen det ska bli är brun, t.o.m. ljusare brun än min egen hårfärg. De rådde mig att ta en sådan färg idag, trots att jag sa att det brukar bli svart då, och det blev det ju såklart. Har jag någon rätt att reklamera tror ni? Vet någon varför det blir svart? Ska jag välja en jätteljus toning i fortsättningen eller kan det bli fel då med?

• Svar på tråden Brun toning=svart hår!?
  • Camilla77

Om du har mörkt hår så blir det ännu mörkare med brun toning. Det går inte att ljusa upp håret med en toning utan det blir alltid mörkare med toning. Det blir liksom färg på färg. Jag har ganska mörkt hår och förrut brukade ljusa upp mitt hår för att sedan göra brun toning. Mitt hår blev också svart av en ljusbrun toning. Men nu gör jag slingor som jag sedan tonar. Tycker att frissan borde vetat detta. Tycker att du ska prata med dem igen och visa ditt hår!!!!!

• Jockesflikka

när jag gör toning s brukar det vara svart i början men sen blir det brunt, på mig iaf

• Annie74

Jag har också mörkbrunt hår. Inför bröllopet har jag tonat det och min frisör blandade olika färger så att det skulle passa. Det är fortfarande mörkbrunt men mer glansigt och när solen/ljus ligger på skiftar/skimrar det lite mot det brunröda hållet. Så lite mer rött i toningen rekommenderar jag! Jättefint!

• misskitty

om det bara glansen du är ute efter finns det jätte bra schampon som har färgpigment i sig. Tex Isodora.

Svar på tråden Brun toning=svart hår!?