Vårt förhållande har förändrats
Min värld håller mer eller mindre på att rasa ihop... Har varit gift i 3 år, och plötsligt har något förändrats mellan mig och min man.
1 år bodde vi utomlands tillsammans, och så har vi bott 2 år i Sverige, varit inneboende hos mina föräldrar och fått mycket gratis.
Nu har vi fått chansen att skaffa en lägenhet. Först reagerar min man negativt, han blir inte glad eller entusiatisk, utan snarare arg. Även mina föräldrar märkte det och blev förvånade. Sedan säger han "jag vill flytta det är bättre" men han visar det inte. Fortfarande har han nite visat nån särskild entusiasm.
Men så har vi hittat en annan lägenhet. En lägenhet som mina föräldrar skulle köpa och vi sen äga fast med bättre hyra. Vi har tittat på den och han är betydligt mer entusiastisk nu och tycker att vi ska ta den.
Men jag är förvirrad. Jag har börjat undra om han bara utnyttjat sin situation. Han har haft det väldigt bra, betalat 1500 kr månaden, (fast inte alla gånger) och ingen mat...
Han har också förändrats väldigt på senare tid. Slutat vara så kärleksfull emot mig och även så blir han arg mycket lättare. Jag har frågat honom rätt ut om det är nåt som är fel och vad det isf är. Men han svarar bara att det är ingenting och att han inte alltid kan vara på bästa humör. Även mina föräldrar har märkt att han inte är som vanligt.
Jag vet inte vad det är för fel och känner mig jättenervös för vad som ska hända. Kanske är det inte han som förändrats utan jag?? Jag förstår inte riktigt vad som händer...