• glimma

Festlokal i Stockholm

Hej!

Håller på att planera för min examensfest 16 december, som kommer att ske i Stockholm. Skulle behöva tips på festlokal. Gärna där man får ta med eget dricka, men där det mesta andra ingår.

Tacksam för alla förslag.

• Svar på tråden Festlokal i Stockholm
  • drea

Hur många gäster hade du tänkt dig?

Vi funderade på detta innan vi bestämde oss för att gifta oss på Sandhamn. Kolla under festvåning. Mat tar man från dem och dryck tar man själv!

www.albertinacatering.se

• glimma

Tusen tack för förslaget! Tror att det blir cirka 60 gäster. Har du möjligtvis någon aning om kostnaden att hyra lokalen? Tänkte bara om du visste. Annars kan jag maila om info.

Ska försöka planera min examensfest först. Bröllopet blir nästa år, förhoppningsvis i augusti. Får ta en fest i taget...:).

Lycka till med ditt bröllop på Sandhamn och tack än en gång!

• glimma

Förlåt...

Hittade informationen själv.

Fort och fel som vanligt. Blev bara så himla glad att någon svarade.

• drea

Fast ska ni bara var 60 kan det stället var lite stort. När vi var där och tittade så var det dukat för 180pers...

Jag gifte mig för två veckor sen, helt underbart!

• glimma

Grattis!

Vad kul att höra att bröllopsdagen var underbar...

Håller med dig om att lokalen antagligen blir för stor med bara 60 gäster. Tusen tack ändå för förslaget.

Har tittat på Container, som på bilderna verkar bra. Någon som har erfarenhet från det stället?

Må så gott!

• Bulsan

Har varit på Container 2 gånger och tyckte att lokalen var mörk och ganska instängd, det är många rum med gångar mellan vilket gör att man lätt tappar bort folk men att det samtidigt alltid finns ställen att prata lite mer "ostört" på.... på gott och ont. Dessutom fick man inte gå ut och ta luft eftersom det störde grannarna, men det kan ju ha ändrats sedan rökförbudet?!

• glimma

Tack så mycket för ditt svar. Tråkigt att höra att lokalen är mörk och instängd.

Ska dit och kolla imorgon, få se vad jag tycker om stället. Gillar jag det inte får jag väl leta vidare.

Finns det andra förslag på lokaler så är jag mycket tacksam. Har någon koll på Cirkeln?

Ha det bra!

• Meddelande borttaget
  • Snuttepuff

Måste d va i innerstan? För annars e ju Tyresö Bygdegård jättebra!

• glimma

Tack för alla förslag. Uppskattas verkligen. Måste vara inne i stan p g a folk kommer utifrån, men kommer att bo inne i stan. Jag tror att jag har hittat en lokal nu. Verkar bra.

Ha det så bra!

• rubella

Vill tipsa om en fin lokal där jag ska ha 30-årsfest!
    "Café Katarina" ligger vid Vasaparken, Odenplan, centralt i Stockholm.
    Man får ta med egen mat och dryck men porslin finns där.
    Lokalen kostar 2500 kr att hyra och man får plats 50 personer. Enda kruxet är att festen ska vara slut klockan 01.00.
    Jag blev jätteförtjust när jag såg lokalen för de har fina möbler och helt utrustat kök med diskmaskin, kaffebryggare etc.

• Tomten

rubella,
    Låter väldigt, väldigt instressant med stället du tipsar om. Är det Café Katarina på Sabbatsbergsvägen? När jag försökt kolla upp detta ställe har det verkat som att de bara hyr ut lokalen till 22.00 och bara för mycket lugna tillställningar, dvs ej till fest. Kanske är det inte samma ställe? Snälla, berätta mer. Vem har du pratat med/ringt? Stort tack för hjälpen!

• rubella

Tomten:
    Jag ringde dit och pratade med någon (Kristina? Kerstin? kommer inte ihåg)och då sa hon att informationen på hemsidan, där det står att man bara får hålla på till 22.00, inte gäller längre utan man får vara där till klockan 01.00.
    Man kan gå dit dagtid och prata med dem, de är jättetrevliga och det var inga problem att boka lokalen.
    Det ser mycket trevligt ut därinne och 2500 kr är ju faktiskt billigt med tanke på läget, Sabbatsbergsvägen, och att man kan ordna egen mat och dryck.
    Ring eller gå dit och prata med dem!
    Lycka till!

• Tomten

Tack rubella, det ska jag definitivt göra, låter ju hur bra som helst. Dessutom har jag bott i området vilket gör det extra speciellt...

• Elaine23

Jag ska också ha 30-årsfest och Café Katarina verkar jätteintressant! Kan dock inte hitta hemsida/telefonnummer. Rubella, kan du hjälpa mej med det?! Vore jättetacksam!

• Meddelande borttaget
  • rubella

Elaine23:
    Café Katarina ligger på Sabbatsbergsvägen 20 och telefonnummer dit är:
    08-508 09 440
    Gå in på Stockholms stads hemsida
    www.stockholm.se och gå in på Norrmalms stadsdel och titta sedan under fest- och samlingslokaler.

Svar på tråden Festlokal i Stockholm