• Cillis

Bygdegårdar enl. likn. i Stockholm vid vattnet?

Jag och min sambo letar som bäst efter någon festlokal till vårt bröllop nästa sommar.

Det vi letar efter är någon bygdegård eller likande i Stockholmstrakten, som ligger vid vattnet. Det spelar ingen roll om man behöver åka båt till bygdegården eller ej. Finns det någon som vet? Jag har varit inne på www.bygdegårdarna.se men eftersom det inte står så mycket om lokalerna är det svårt att veta.

Finns det någon fin lokal med fina omgivningar (behöver kanske inte vara vid vattnet) som någon kan rekommendera?

• Svar på tråden Bygdegårdar enl. likn. i Stockholm vid vattnet?
  • Meddelande borttaget
  • coolcat

Kanske Blynäsgården i Vaxholm. Där får det plats 80 personer. Ligger vid vattnet. Bild och lite info finns på www.vaxholm.nu (tror jag),

• elgskog

Vi gifte oss på ön Lindholmen för en vecka sedan. Helt fantastisk liten ö med stort "kråkslott" där man har festen. Det var fantastiskt mysigt.

Man hyr genom Klubbensborg, kostar 6000 kr per dygn, 8000 kr för att få den fredag kväll. Det finns el men inget rinnande vatten. Ja, jag skulle kunna berätta mer. Ska lägga upp bilder så att du kan se om du vill.

• Pysen

Skärholmens gård ligger också vid vattnet. Ett par jag känner hade bröllopsfest där för ett par år sedan. Jättemysigt!

• drea

Tyresö bygdegård ligger nära vattnet, det är jättefint!

• Tant Pernilla

På Ornö finns en bygdegård som ligger väldigt nära vattnet (coh kyrkan ligger inte så långt därifrån om man vill gifta sig i kyrkan).

Det finns ett vandrarhem på en liten ö som heter Rögrund (ligger "innanför" Nämdö) som är fint också.

• Cillis

Tack alla! Jag ska kika mer på dessa!

Fler förslag mottages fortfarande tacksamt!

Vi kan tänka oss att gifta oss egentligen vart som helst i "stockholmstrakten". Har tittat lite på Rådmansö Bygdegård (www.radmanso-bygdegard.se). Någon som har några erfarenheter därifrån?

• Pingstbrud05

Skärgårdsbröllop?
    Tänkte ge lite tips! Vi gifte oss i Vätö kyrka i Stockholms skärgård (Norrtälje)och hade festen på Engelbrektstunet. Stället ligger vackert vid vattnet och vi blev väldigt väl bemötta där! Sir Percy´s catering skötte maten och servering- och alla var nöjda! På kvällen/natten spelade bandet BLUR och de var suveräna!!!! Allt blev toppen och även prisvärt!

• E.L

Blev lite nyfiken på Lindholmen. Har de någon hemsida och hur kommer man i kontakt med dom? Hur mycket kostade det? Hur länge får man vara där på natten?

• E.L

Någon som vet något mer om Ornö?

• elgskog

E.L

Deras hemsida är: www.klubbensborg.nu/

Det kostar 6000 kr för 24 timmar, dvs från 12 på lördagen till 12 på söndagen. Vill du hyra från fredagen kl 17.00 så kostar det 2000 kr extra.

Du får med andra ord vara där hur länge som helst! Måste dock ha/hyra egen båt att transportera hem gästerna med.

Svar på tråden Bygdegårdar enl. likn. i Stockholm vid vattnet?