• Mondeo

Kortisonhud - hjälp snälla!!

Vad ska jag göra åt min panna där huden blivit ful efter många års användande av kortison? Jag har massvis med fina linjer horisontellt i hela pannan, övrig hud i ansiktet är jättefin. Jag har haft eksen sedan barnsben.

Hur ska man komma ifrån att använda kortison närdet är det enda som hjälper när huden känns som den ska spricka inifrån.

Jag är helt krämgalen och har genom åren provat massvis med olika märken, Exuviance, Darphin, Dior, Clinique, Vichy, Biodroga, Lancome, ROC, en massa hälsokostsalvor med mera. De fungerar bra som mjukgörande, men likt förbannat känns det som huden i ansiktet vill spricka upp emellanåt.

Är det någon som har några bra tips? Vad ska jag göra åt min panna med alla minilinjer i massor?

Hjälp!

• Svar på tråden Kortisonhud - hjälp snälla!!
  • eba

med risk för att vara tjatig kolla Mary kay. jag tycker dem har så mycket bra.

• Girlygirl

Jag vet inte så mycket om kortison, förutom att huden tunnas ut efter lång tids användning. Om jag var du skulle jag kontakta en hudläkare.

• timidimi

Har du testat Biotherms Biosensitive serie? Där finns det en ansiktskräm för torr hy som funkar på mig. Det har slutat sticka i ansiktet sen jag började med den.

• Mondeo

Jo, jag går hos en hudläkare - det är han som ger mig all kortison.

Kan man ha Biotherms sensitive serie om man har supertorr hy? Om man nästan vill smörja in ansiktet i vaselin - så torrt.

Suck - är så trött på torr hy.

• Magnetic

Jag vet bara att det inte är så bra att använda kortison i ansiktet, framförallt inte under lång tid. Jag vet heller inte om det är själva kortisonen som är mjukgörande, eller de andra igendienserna i kortisonkrämen. Jag tror att det är bättre att använda Locobase Repair eller nåt liknanade från Apoteket. Repair är jättebra för eksem-hud.

• Mondeo

Jag hade Locobases Repair förut, den är jättebra som ett komplement. Jag önskar bara att jag slapp använda kortison emellanåt, men det kanske bara är att inse att det inte går. När huden spricker upp och man blir flammig och ful så är det det enda som hjälper. Får kanske gilla läget.

• aug 06

Mondeo

Har du provat miniderm den ska vara bra för dom som har torr hy. Jag använder oxå mkt kortison och den hjäper.

• sislo

Hej, jag skulle om jag var dig testa min favorit-serie Karin Herzog.De riktar sig till problemhy av ditt slag det vet jag.Kontakta närmaste salong som säljer produkterna och prata med deras hudterapeut.Lycka till

• Mondeo

Jag ska testa Miniderm - det kanske hjälper. Annars har jag också essex, fenuril, Prophyderm och några andra. Tack för tiset! ska kolla in vad Karin Herzogs hemsida också.

• Zyrzan

Använd naturliga oljor som kan reparera hudens alla lager. Olivolja, vetegroddsolja eller jojoba brukar rekomenderas. Eller köp en hudolja för känslig hud.

Det enda jag kan ha på min eksem hud...

Svar på tråden Kortisonhud - hjälp snälla!!