• Angell

Hur får jag lockigt hår....HJÄLP !

Hej ! Behöver akut hjälp.... är en "lockfantast" men kan lyckas aldrig få mina lockar att hålla mer än typ 30 minuter. Jag har provat värmespolar (plastmodell), locktång och pappiljotter. När jag andvänder pappiljotter så sätter jag i dom i blöt hår och låter det sitta över natten, då håller lockarna nästan hela dagen. men dom blir inge fin, allt annat jag prövat går inte. Andvänder jag hår spray så blir håret platt. Det har jag även läst att hårspray torkar ut och gör håret platt om man har lockar. Så vad ska jag andvända för produkter för att få lockarna att hålla. Ska nu investera i en stor lock tång men behöver tips och hjälp om produkter som gör att lockar håller en dag/kväll iaf.

Mvh "locken"

• Svar på tråden Hur får jag lockigt hår....HJÄLP !
  • Pollymia

Alltså, jag har lockigt hår och när jag använder plattång och gör det rakt behövs det bara en aning fukt i luften i typ trettio sekunder så blir det lockigt igen.
    Tror tyvärr det funkar så andra hållet oxå, att har man riktigt rakt hår så håller inte lockarna annat om man permanentar sig.

• msbine

Hejsan!
    Jag har med lockigt hår och använder med plattång för att göra det rakt. Dock använder jag nåt som heter "waterfree lockout" från Matrix samt ett slags silikon i håret då som gör att tången inte sliter på håret och det gör att fukten inte påverkar håret på samma sätt. Vet att det ska finnas motsvarande när man vill ha det lockigt, prata med din frisör. Naturligtvis håller de inte i ösregn...

• eba

kan du inte använda lite läggningsvätska när du har pappiljotter jag har för mig att man gjorde det förr iaf.
    lycka till

• Jonnes brud

Permanent är kanske ett alternativ

• elgskog

när jag lockad håret på mitt bröllop så hade vi läggningsvätska i innan vi lockade det med locktång. Vi höll kvar locktången läänge så att det skulle bli ordentliga lockar. De blev alldeles för lockiga men vi lät dem hänga ut sig och kammade ut vissa innan vi sprayade. Det höll sig ganska bra under 12 timmar.

Lycka till!

• Angell

Någon som har fler tips ?, jag vill inte och kommer inte permanenta mig. Nån som har några bra märken på produkter som ska funka ?

• Girlygirl

Mousse, läggningsvätska eller produkter för lockigt hår tillsammans med en bra locktång ger nog bästa resultat.

• Anna_girre

Jag hörde någon som ville ha lockar och fick tipset på en salong att hon skulle anväda spray-vax i stället för vanligt hårspray. Tydligen skulle det vara riktigt bra för lockar.
    Men det är ju bara nåt jag hört.

Lycka till!

Svar på tråden Hur får jag lockigt hår....HJÄLP !