• suss*

borgerlig vigsel juni 2006...!

Vi gifter oss troligtvis i juni nästa år och har börjat planera så smått... Nån mer som gör det och vill dela med sig av tips eller bara drömma lite ihop? Vi ska gifta oss borgerligt, av principskäl. Någon mer?
    //Suss :)

• Svar på tråden borgerlig vigsel juni 2006...!
  • TiinaH

Vi gifter oss också borgerligt nästa sommar, den 26 augusti.
    Har börjat planera lite, letar efter festlokal och tittar lite på klänningar.
    Var hade ni tänkt att gifta er någonstans?

• suss*

Vi bor i Jönköping och har tittat runt på platser som kan passa oss. Vi har fastnat för ett ställe, en gammal by med anor från 1600-talet där det finns en gammal kvarn... Hoppas nu bara vi kan få vara där och att alla får plats....:) Det är bara o hålla tummarna! Hur långt har ni kommit i planeringen? Vart ska ni gifta er? Nån särskild plats eller i tingsrätten?

• TiinaH

Vi har tänkt gifta oss på vår egen brygga ute på landet. "Landet" ligger på en ö i Mälaren som heter Kungshatt. Den ligger en halvtimmes båtresa från Stockholm, så gästerna skall plockas upp inne i stan med båt och få åka ut till "Hatten" där vi tar emot. Efter vigseln tänkte vi ha lite mingel på bryggan eller båten med champagne och tilltugg. Efter det tar vi båten tillsammans till en festlokal. Det är iallafall vår tanke just nu. :)

• suss*

Åh det låter ju jättehärligt!! Jag tycker det känns bättre att gifta sig borgerligt, dels för att varken jag eller min sambo är troende, men dels oxå för att vi kan välja precis hur vi vill ha VÅR STORA DAG (hmm, fast det blir ju förstås en himla massa val ...:)) Men det är ju bara trevigt...

• TiinaH

Det låter jättemysigt att gifta sig i en gammal by. Skall ni ha många gäster? Vi skall ha ca 70 stycken och det är inte det lättaste att bestämma vilka man skall bjuda. :) Jag längtar verkligen till nästa sommar. Det skall bli så mysigt och romantiskt.

• suss*

Vi hade tänkt oss ca 60-65 gäster men vi har inte spikat gästlistan än. Vi tycker det är jättesvårt o begränsa vilka man vill ha med och vilka inte, utan att någon tar illa upp.... Men men egentligen ska man väl inte tänka så, det är ju vår dag men vi vill ju ändå inte såra någon...
    Ja jag tror det kommer bli jätteromantiskt, hela miljön där är helt underbar!!! Jag längtar!!!!! Vill att hösten och vintern kan gå fort så man kan skicka ut inbjudningar och sådär...:)

• TiinaH

Förresten, det finns en tråd för oss borgerliga här...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m1122032.html

Vi bokade bröllopssvit igår på ett hotell vid Mariatorget här i Stockholm. Svindyrt, men det är ju en "en gång i livet grej" så då får man slå på stort. *S*
    Har ni hittat nån vigselförrättare ännu?

• suss*

Nä det har vi inte hunnit med än. Köpte min klänning idag via en annons här på BT, jättefin!!!!!!!!! Tack för tipset om tråden, aldrig fel med lite tips o idéer. Håller med dig, vissa saker ska man inte snåla me...:) Vi tänkte förhoppningsvis lägga lite krut på bröllopsresan...

• Alcar

Jag och min fästman ska också gifta oss borgerligt någon gång i nästa sommar. Det är inte riktigt bestämt vilken månad än (beror på om det blir sommarjobb eller sommarkurs på högskolan och vilken månad vi är lediga). Hoppas på att hitta någon fin miljö utomhus, t ex vid en strand/brygga/sjö, på en äng eller liknande, där man kan vara. Det hade varit jättemysigt! :)

• TiinaH

Ja det där med plats för borgerlig vigsel är inte lätt. Det är ju inte så kul att gifta sig i rådhuset (om man inte har ett fint rådhus), tycker inte jag iallafall. Det får ju gärna vara liiite romantiskt också. :) Vi har tur som har en brygga på landet som vi kan ha vår vigsel på.

• Ofelily

Hallå där!
    Gifter mig också borgerligt, fast inte förrän den 11 november nästa år... Det är så långt kvar men så roligt att planera och drömma här inne på BT!
    Har inte bokat ngt ännu men drömmer som sagt desto mer... Har ni ngn hemsida eller några andra inspirationsbilder?
    Här kommer mina:
    groups.msn.com/OfeliaochMikael/shoebox.msnw

Svar på tråden borgerlig vigsel juni 2006...!