• Sommarbrud?

Köpa spriten i t.ex Estland - nån som gjort/ vet vad det kostar???

Vi funderar på att åka till Estland för att köpa spriten o ölen till festen. Jag var dock där före de gick m i EU o vet att nu har väl priserna ändrats lite.

Nån som vet vad vodka o öl kostar på ett ungefär?
    Har de Euro numera?

Nån annan som köpt spriten utomlands?

• Svar på tråden Köpa spriten i t.ex Estland - nån som gjort/ vet vad det kostar???
  • Gerda

"Svärmor" köpte rysk champagne i Estland. Billigt och MYCKET gott. Vet tyvärr inte vad märket hette, men de valde en av de dyrare men det blev billigt ändå ;)

• Sommarbrud?

Tack
    Jo, rysk champange är inget fel på Köpte rosa variant när jag var i Ryssland

Nån mer m lite koll på priser?

• Gabbies

det beror på vad man vill ha för nåt.. var nyss i Tallin, vodkan kostade runt 100-150 svenska kronor om man ska ha ett bra märke.. öl kollade jag inte på tyvärr..

• Sommarbrud?

Gabbies - om man kan tänka sig deras egna, mer okända märken, vet du ungefär pris då också?
    Tack så mkt också

• Sommarbrud?

Johansson!

Tackar så mkt!
    Det var perfekt!

• Incan

Vi har handlat nästa allt i Estland och det blev mycket billigare

Mousserande kostar ca 25 SEK flaskan
    Grönstedts Cognac ca 90 SEK

M.M Vi skulle ha handlat mycket mera om vi hade orkat bära .. hade ej bil

Öl ligger på ca 85 SEK plattan

• Nikita14

Vi köpte estnisk vodka..betalade 70 kr flaskan...
    Ginen kostade 90:-
    Likören 65:-
    Baylisen runt 100:-

Sovjetsja ja champngaska (rysk champange) 18:- flaskan...Påminner om Asti Cinzano

• Sommarbrud?

Låter ju perfekt! Får helt klart bli en tripp!

En fråga - visst är det ok att ta all sprit på båten, de brukar ju ibland ha egna regler.... Tänkte åka Tallink

• Incan

Vi åkte med Tallink , gick hur bra som helst förutom att det blev lite trångt i hytten

• johansson

Om ni skall åka med Tallink rekommenderar jag den mataffären som ligger i Nordic Center nära terminalen.
    Om ni åker med bil och skall stanna längre över dagen kan jag rek att åka utanför Tallinn - i jämförelse med övriga landet så är Tallinn dyrt.
    På tal om att åka med Tallink. Försök undvika att åka med Regina Baltica - Victoria är 1 miljard gånger bättre båt.

• Gabbies

Ävne om ni går så rekommenderar jag er att försöka komma så långt bort från hamnen som möjligt.. min erfarenhet från när jag va där va att de va billigare ju längre bort från hamnen man kom.. Afärrerna i hamnen kan ju ha högre priser för att Finska människor som åker över bara för att handla alkohol..

Svar på tråden Köpa spriten i t.ex Estland - nån som gjort/ vet vad det kostar???