• Hemax

Bröllopspresent till brudpar man inte/knappt känner!?

Är bjuden på bröllop om drygt en månad. Bruden är en kollega till min sambo, jag har varken träffat henne eller brudgummen. Min sambo har heller aldrig träffat brudgummen och känner alltså "bara" bruden genom jobbet.

Detta gör det väldigt svårt när det gäller presenter. De har ingen önskelista, ingen annan på jobbet har några förslag (verkar heller inte intresserade av att gå ihop om en present). Och som sagt så känner vi dem inte! Min sambos jobbrelation till bruden är rätt "ytlig", dessutom är han oftast på resande fot varför de inte har så mycket kontakt.

Så snälla, hjälp oss med tips på neutrala presenter! De är i 35 årsåldern och har 2 barn (tror jag ), om det kan va till nån hjälp.
    Prisklass ca 1500-2000,- känns rimligt.

ÖS på med idéer så blir jag evigt tacksam!!!

• Svar på tråden Bröllopspresent till brudpar man inte/knappt känner!?
  • Peppina

En riktigt god middag på en finare restaurang uppskattas nog av alla. Är kanske något man inte kostar på sig så ofta heller :)
    Eller någon spa-behandling om något sådant finns i närheten. Jag tycker iallafall en upplevelse av något slag är det bästa om man inte känner dem som ska få presenten så väl.

• shalimar

Presentkort på Duka, IKEA eller något annat som passar in på brudparet. Ifall de inte alls verkar vara IKEA-typen så ta DUKA, Cervera eller nån annan rätt "neutral" affä). Där kan man ju köpa allt från billiga dricksglas och brödrostar till snofsigaste märkesporslinet och konstiga svindyra glasskulpturer ifall man nu tycker om sånt...

• Gable

Lakan eller badlakan/handdukar från Lexington (finns på NK). Fantastisk kvalite.

Presentkort på restaurang Gondolen.

Whiskeyglas från Gucci, kostar runt 1000 kr för 2 st. Finns mycket fint på Gucci

Vackra fotoramar från Mulberry, kostar runt 1000 per st om jag inte minns fel.

• Mizz_

Oj oj ganska hög summa för ett brudpar ni inte ens känner, tycker jag...

• Hemax

Peppina, shalimar, Gable! STORT tack för era tips! Mycket bra förslag! Och snabbt kom de också!

Har själv varit inne på nån upplevelse/sak att göra. Känns som det är lättare att "lyckas" med en sån present då vi inte vet vad de gillar egentligen. Fast iofs så är ju riktigt lyxiga badlakan aldrig fel, och kanske nåt man inte köper själv. Och presentkort är också bra, Cervera brukar ju ha mycket fint! Och Gucci är alltid skoj!

Mizz_, pengavärdet på bröllopsgåvor från oss brukar ligga på den summan ungefär. Och även om de nu inte är nära vänner så känns det fel att snåla in på presenten av den anledningen. Men hittar vi en gåva som kostar mindre men passar bra så funkar ju det också!

• halstabletten

Finns det ingen kontaktperson angiven på inbjudan? Jag skulle i första hand kontakta denne för att se vad brudparet önskar sig. Annars kan jag rekommendera:

-Presentkort på verner&verner
    -Pengar i ett kuvert- då kan de köpa precis vad de vill, eller ha lite extra fickpengar på bröllopsresan
    -Resecheckar
    -Presentkort på möbelaffär typ IKEA eller MIO möbler
    -Någonting snyggt från DUKA
    -Sängklader (finns fina på tex hemtex eller COOP forum)
    -Presentkort på någon lampaffär

• Hemax

Tack, halstabletten! Verner & Verner har ju också mycket bra!
    Nej, det finns ingen person alls angiven på inbjudan förutom brudparet som själva är värdparet. Och deras familjer kan vi inte kontakta då vi inte ens vet vilka de är! Knöligt, va?!

• augusti2006

Skulle nog iaf satsa på presentkort någonstans, eftersom ni inte känner dem så väl så är det bättre att låta paret själv välja sina presenter tycker jag.

Eller ett presentkort på något mysigt hotell eller spa, det kanske är mkt välkommet när man har 2 barn

• Hemax

Vi gick igenom alla er förslag igår och nu lutar det starkt åt ett presentkort! På vad återstår dock att se... Men en hotellövernattning med middag kanske kan uppskattas för småbarnsföräldrar, precis som Augusti2006 föreslog. Eller hotell + teaterbiljetter...
    Stort tack för er inspiration!

• krammia

Ett tips från mig är att titta på fina övernattningar med lite händelser i. Tack hyttesill i halland, eller så. Finns en hel del lokala som man inte har någon aning om. Rätt kul att ge bort.

• Hemax

Hyttesill?! Vad är det?! Berätta gärna mer, krammia! *lägger huvudet på sned och ler inställsamt*

• augusti2006

Presentkort på Gekås i Ullared kanske det är ju Hallands största turistattraktion

• Peppina

krammia:
    Hyttsill, är det inte främst i småland man har det??

Hemax: Kolla här: w3.msi.vxu.se/~ofl/Glasriket/hyttsill.html

• SagaTova

eller god choklad och gott vin alt kaffe om de inte dricker alkohol....

Svar på tråden Bröllopspresent till brudpar man inte/knappt känner!?