Nämdö Hembygdsgård
Hej! Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet från Nämdö hembygdsgård?
Vad kostar det att hyra lokalen? Är det en bra lokal för en bröllopsfest? Kan man ta med egen mat/dryck?
Tacksam för svar!
Hej! Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet från Nämdö hembygdsgård?
Vad kostar det att hyra lokalen? Är det en bra lokal för en bröllopsfest? Kan man ta med egen mat/dryck?
Tacksam för svar!
Min syrra har arrangerat bröllop i Nämdö bygdegård några gånger. Jag vet inte vad den kostar att hyra, men så vitt jag vet så går det bra att ta med egen mat och dryck dit (som på de flesta bydgegårdar).
Det ryms som mest ca 90 sittande middagsgäster, men då är det rätt tajt. Det står att den rymmer 80 personer, och det är nog mer lämpligt.
Kolla på
www.namdo.nu/portal/hem/hembygd/hemb_gard.shtml
Tack så jättemycket! Jag har mejlat till bygdegården oxå för att få lite mer info. Vet du hur din syster uppfattade gården? Mysig/trist etc.??
Min syster bor där ute och de använder bygdegården ofta. Jag har varit där på hennes 30-årsfest och på några pubkvällar och liknande.
Det är en helt okej lokal - lite typisk bygdegård. Inget jättelyxigt, med andra ord, men trevligt, rejält och mysigt!
Det låter ju jättebra. Tack igen!
Hej Stjärnöga!
Tills för någon månad sen planerade vi för bröllopsfest i Nämdö hembygdsgård!
Kul att se fler tänka samma tanke!
Ville bara säga jättelycka till!
Vi vill vigas i Nämdö kyrka - vet ännu inte om det är genomförbart
Har bokat reservkyrka så länge....
Som sagt, Hembygdsgården är jättefin, tycker jag iallafall!
Detta svar fick jag via mail ang. pris mm:
"Det kostar 3500 kronor och då har ni tillgång till lokalen från fredag tom söndag. Det finns bord, stolar, porslin mm för 80 personer. Liten dansbana utomhus o bord och bänkar. Städning ordnar man själv eller gör upp med någon annan"
Fick även cateringtips om du vill ha kan jag maila dig telnr.
Hjärtelycka- Vad roligt att höra om dina planer! Verkar det svårt att få tid i Nämdö Kyrka? Vi har verkligen blivit kära i kyrkan, därav val av hembygdsgården...
Och stort tack för info om pris osv! Har du cateringtips tar jag gärna emot det oxå!
Var tänker ni ha festen?
Stjärn-öga:
Jag tror inte att det är svårt att få tid i Nämdö Kyrka. Kruxet är att man inte får boka förr än efter nyår, samt att kyrkan bara är "öppen/bemannad" under juli månad....
Vi hoppas att få tillgång till kyrkan i augusti, men då får vi ordna med präst och kantor själva och betala dessa.
Om allt går i lås (har bokat en reservkyrka om det inte går att ordna så vi får gifta oss i Nämdö) så blir det vigsel i Nämdö och bröllopsfest i Grünewaldvillan (bokad och klar)i Saltsjöbaden.
Maila mig så får du cateringförslagen och telnr.
happyheart2006@hotmail.com