• Pixeli­na
    Äldre 31 Jul 14:16
    15439 visningar
    7 svar
    7
    15439

    Lokal i Västerås

    Vi ska gifta oss i Västerås den 13.oktober 2006. (Det är egentligen en välsignelse ceremoni + fest)

    Vi är relativt nyinflyttade i Västerås och behöver lite hjälp med att hitta lokal. Snälla, hänvisa oss inte till de gamla inläggen - ALLA dessa har jag redan gått igenom, utan att bli så mycket klokare.

    Är mest intresserad av att veta hur följande lokaler i stan är:

    Odd Fellow - festlokalen på Källgatan.

    Pilbogården

    Vad kostar dessa att hyra? Och vad ingår i hyran? Erfarenheter?

    Vi har gått igenom alla bygdegårdar i Västerås, men tycker inte att dessa passar speciellt bra in. Dessutom anser jag att för drygt 2000kr borde man få något bättre standard. Vi är från Stockholm och där hade vi fått hyra ett slott med all service för 4500kr. Och då hade det varit vår dröm.

    Vi vill absolut INTE ha någon catering, då det bara blir onödigt dyrt. Vi fixar maten själv.. då vet vi själva redan i förväg kvaliten och alla får det dem vill ha. Dricka fixar vi också själv. Så det måste vara en lokal där man får ta med sig både mat och dryck själv.

    Finns det inga andra lokaler att hyra i Västerås än bygdegårdar och lokaler som jag nämnt ovanför? Inga andra föreningar som hyr ut festlokaler? Ingen hyresbolag som hyr ut stora festlokaler? Vi är som sagt vana vid att få välja och vraka, precis som vi kunde göra i Stockholm.

  • Svar på tråden Lokal i Västerås
  • Juli-2­006
    Äldre 31 Jul 15:37
    #0

    Har du kollat Brunnby Gård, den är lite dyrare 4250 men då ingår städning (ej diskning). Allt porslin finns och man får ta med sig mat och dryck själv. Ett tips är att gå dit och kolla läget på Brunnbydagarna den 13-14:e augusti. Den ligger ut mot Irsta, man svänger in vänster efter flygfälten på en liten grusväg.

    Kan iof vara rätt fullbokad men okt. borde vara lättare.

    Lycka till!!

  • Pixeli­na
    Äldre 31 Jul 16:05
    #0

    Nu håller vi på att utvidga vår sökning till Stockholm. Trodde det skulle vara lättare att hitta billig lokal i Västerås, men tydligen är det dyrare här pga att det saknas konkurrens i den mån som det finns i Stockholm.

    Som sagt, bygdegårdarna har vi gått igenom redan och dessa faller bort. Då vi vet att vi kan få en slott i sthlm till samma pris - som dessutom motsvarar våra drömmar.

  • Pixeli­na
    Äldre 31 Jul 16:06
    #0

    En fråga bara:

    Porslinsfabriken i Stockholm - hur är den som festlokal? Vad kostar det och vad ingår i hyran?

  • månspi­ra
    Äldre 1 Aug 14:43
    #0

    Hej!
    Ja, det verkar vara katastrof på lokalfronten här i västerås.
    FINNS DET VERKLIGEN INGENTING!!!!!!!!!

  • Ave
    Äldre 5 Aug 12:27
    #0

    Har ni kollat Hakon gården, Prismasalen och Björnögården? Man kan även hyra västeråshallen.

    Ring Odd Fellow 021-130484 och fråga om priser. Trevlig lokal och centralt.

  • Miracl­e
    Äldre 5 Aug 22:26
    #0

    Falkenbergska kvarnen!!

  • Äldre 12 Jul 09:44
    #7

    Jag vill ha hyra loka i Västerås

Svar på tråden Lokal i Västerås