• Christie

Sex efter man fött barn

Jag fick barn för 4 år sedan, men har inte vågat haft sex sen dess pga rädsla att man ska ha töjts ut så mkt, så det inte känns något för killen under samlaget. Jag kan erkänna att jag varit dålig på att komma ihåg att göra knipövningar, det har som gått i perioder då jag ha gjort de. Nu har jag gjort det i ett par månader, men kanske inte så mkt som behövs. Nu har jag träffat en kille men jag våger inte ha sex, VET att jag gjort fel som inte gjort knipövningar som jag skulle ha gjort. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Sex efter man fött barn
  • Meddelande borttaget
  • ninonica

Skrev visst en massa så inte var tillåtet. *skrattar* Tänkte inte på vilka ord jag använde. Så jag gör ett nytt försök!

Kvinnokroppen har en otrolig förmåga att återhämta sig, oavsett om du har gjort knipövningar eller inte. Försök slappna av, bli k*t och ha en massa skön s*x. Killen kommer förmodligen inte ens att märka något. Om ni tänder på varandra kommer det att bli skönt oavsett. Vi kommer ju i en massa olika storlekar, precis som killarna. Vissa är lite trängre än andra. Men det spelar ju egentligen ingen roll, så länge vi slappnar av och njuter.

• tina060708

Hej christie

Jag och min sambo hade sex efter tio! dagar efter förlossningen, nu sprack jag visserligen ingenting, det skavde lite men funka...

Jag var oxå rätt dålig på att göra knipövningar men min sambo känner ingen skillnad nu mot hur det kändes innan vi fick barn.

Jag kan nästan garantera dig att allt "där nere" funkar precis som det ska & är som det var innan barnet!

Lycka till (& hoppas du får kul..:) )

• ninonica

Man bör inte ha sex så tidigt efter en förlossning eftersom man har väldigt stor infektionsrisk då. Det är ju ett öppet sår i livmodern där moderkakan har suttit. Men alla vuxna människor har ju eget val och ansvar för sin hälsa.

• Tant Pernilla

Har det gått fyra år så har du nog återhämtat dig av dig själv. Jag fick barn för två månader sen och jag och min man har haft 6 ett par gånger efter det och det gick hur bra som helst. Trots att jag sprack lite under förlossningen och blev sydd. (Det hade förstås läkt vid det laget.)

Så du har nog knappast nåt att vara orolig för!

• pumpa

Min sambo har efter 2 barn snarare blivit trängre vilket överraskade oss båda. Visserligen sprack hon lite efter andra barnet viket kan ha gjort att slidan blev lite mer annorlunda än innan. Men hon lider inte av det.

I början var hon rädd att det skulle göra ont att ha samlag. Det gjorde det också men hon ville ändå försöka. Nu går det felfritt för det mesta. Töjbarheten är något sämre än innan.

Att vänta för länge innan man vågar prova samlag kanske ställer till saker och ting på ett sämre vis. Man kanske bygger upp förväntningar eller skräckscenarion. Om man som kille inte kan acceptera att ens älskade råkat ha blivit annorlunda i nedre regionen efter att ha tryckt ut en eller flera bebisar, då kanske han bör omvärdera sina åsikter.

Men jag är ju bara lekman (kille) i ämnet

• Christie

Tack så väldigt mycket för alla svar, jag var orolig att ingen skulle svara. Det känns mycket bättre nu efter det ni talat om. Kram på er allihopa. Så vi får väll se vad jag hittar på snart

Pumpa: Det var väldigt skönt att höra vad en kille tyckte om saken också, tack.

• Cissi_73

Hejsan !

Jag har 4 barn å ni kan ju tänka er hur folk kan tänka hur man är där nere då ,men det stämmer inte ett dugg jag har faktisgt blivit trängre än innan och jag har inte gjort knipövningar. Så oroa dig inte , ha sex å slappna av, så fort du känner att du är redo för det så är det bara att slå till ;)

Lycka till nu..Kram

• f.d. Svart brud

Jag ska vara ärlig och säga att jag också slarvat med mina övningar. Men det är ju sldrig för sent att börja med dem heller.

Men det låter inte som om de är problemet till din rädsla. Visst blir man lite vidare när man fött barn, men kroppen har en otrolig läkförmåga och man "går tillbaka" hyfsat snabbt.

(Vid stod inte ut hela den föreskrivna tiden, tror vi var igång igen redan efter 3-4 veckor och jag tydligen var inte alls särskilt slapp, trots att jag slarvade...)

Dessutom är ju sex minst lika bra som knipövningar!

Ha en naturlig inställning och ge sig hän! Det kommer att gå finfint! :)

• Jocsan

Hur kan man bli trängre när man fött barn?

Jag har en son på 3 år och vi hade sex tre veckor efter förlossningen. Jag tyckte inte att det var speciellt skönt eftersom jag blev sydd både yttre och inre.
    Har heller inte varit allför noga med knipövningarna men det är ju inte bara för sexlivet utan även för läckage...

Har frågat min M2B om jag är "större" än innan vi fick barn och han svarar naturligtvis nej. Jag känner att jag blir större snabbare när vi har sex än innan. Skulle min blivande klaga skulle jag direkt tala om för honom att det kanske är så att han har en lite liten pillesn*pp *asg*.

Det har ju ändå gått 4 år så jag tror inte att du behöver vara orolig...lycka till och njuuuut.

Svar på tråden Sex efter man fött barn