• Courtney

Platinablont

Jag skulle jättegärna vilja ha platinablont hår(min naturliga hårfärg som jag har nu är mellanbrun med röda och guldiga slingor. Min fråga är: Är det någon av er som fått ert hår blonderat på nån salong i Göteborg och varit nöjd med resultatet? Jag skulle i så fall vilja veta namnet på den salong och frisören. Jag skulle helst vilja få svar från de som fått det platinablont men alla andra blonda nyanser går också bra.

• Svar på tråden Platinablont
  • pickolina

Vill inte klanka ner på ditt val, men jag vill bara varna lite..det blir snabbt utväxt när man färgar och det ser bedrövligt ut när man har blonderat hår och mörka rötter...ser "billigt" ut... Bara en liten åsikt.

• Lyxförpackning

det bästa sättet för en brunett o bli blondin är att göra många blonda slingor!

• HippieJo

Med blonda slingor blir man tyvärr inte platinablond, annars har Lyxförpackning helt rätt. Eftresom du har gula och röda och mörka toner i ditt hår så blir det extremt svårt för dig att få platinablont, i stort sett omöjligt. Om en frisör skulle lyckas så skulle ditt hår bli vääääldigt slitet. Men om du verkligen verkligen vill så ska du naturligtvis försöka! Det kan ju bli riktigt coolt. Den största sannolikheten är dock att det blir ljusgult. Gå till en erkänt duktig frisör som inte är rädd för att exprimentera.
    Lycka till!

• Lyxförpackning

aaa..för typ Gwen Stefani...hon har ju egentligen mörkt hår.

• [Li]

Jag har haft blont hår i många år...
    Jag har gjort slingor, (väldigt många). Detta ger ett bra resultat enligt mig, och utväxten blir inte lika ful. Slingor sliter inte heller lika mycket som en helblondering. Jag tror inte att rött och guld blandar sig lika bra med platinablonda slingor såsom råttfärgat gör =).

Jag tycker att du ska satsa på att behålla en mörkare färg...men jag vet hur det är... Man vill vara blond, men håret vill det inte!

Kan tillägga att jag nu håller på att låta min vanliga (rått-) färg växa ut. Detta eftersom håret är i sådan dålig kondition efter 6 års blekning!

Lycka till!

• Jajosefina

Tycker absolut att du ska bleka ditt hår om det är det du vill. Men du ska nog inte förvänta dig att det blir ett "perfekt" resultat den första gången.. För mig tog det tre gånger för att bli riktigt nöjd med den blonda färgen. Har slingor och det tycker jag ser bäst ut, utväxten ser också helt ok ut tills det börjar närma sig fyra, fem centimeter. Du kan först bleka det några gånger för att sedan färga det i någon annan blond nyans.. Brukar bli fint!

• Still waiting

Arne på Salong Damian Keatin är superbra på blonderingar. Har sett andra som gjort det där och det har blivit supersnyggt. Kan varmt rekommendera honom.

• Lyxförpackning

vart ligger denna salong då ?

• Maya K

KLart att du ska blondera håret om du vill och inte lyssna på andras åsikter..... så länge du trivs med dig själv så ska du strunta i vad andra säger..
    Jag har blont hår (naturliga hårfärgen är mellan blond) och jag färgar mkt. Jag tycker att du kan ska gå till en frisör och låta dem blondera ditt hår,, de flesta frisörer kan sådant. Varför du ska gå till frisören är för att du har rött i håret.. de måste göra en "avfärgning" på den gamla färgen och sen blonderar de..
    Lycka til och du blir säkert jätte snygg i blont hår :)

• Still waiting

Salong Damian Keating ligger i Haga väldigt nära Skanstorget.Adress: Östra Skansgatan 36 och tel nr: 711 03 60.

Svar på tråden Platinablont