Sagan om ringen
Någon som vet vart man kan hitta fin musik ur Sagan om ringen? Vi funderar på att ha det som ingångsmusik.
Någon som vet vart man kan hitta fin musik ur Sagan om ringen? Vi funderar på att ha det som ingångsmusik.
om ni vill ha en lite gladare melodi så är "corncerning hobbits" (stavning??) jättefin!!
det finns cd skivor m soundtrack till alla tre filmerna
Hej! Vilken bra idé med musik från Sagan om ringen, själv så ääääälskar jag musiken och har alla tre skivorna, skulle varmt rekomendera låten "May it be" med Enya som finns med på cd:n från första filmen. Annars är stycket "Evenstar" på cd:n från andra filmen otroligt vackert, inte så långt, men som sagt väldigt fint! Hoppas du får tag på cd:skivorna!
Hälsn Julibrud 2006
När vi köpte sista delen ur trilogin så fick vi med en CD med endast musiken på som en filharmonisk orkester spelade. Men så har vi köpt Samlingsutgåvorna med extended version på varje gång.
Elvy!!
Jag är som sagt ett stort Sagan om Ringen-fan och blev väldigt glad när jag läste att musiken från "Extended"-versionerna finns att köpa på DVD/CD (om jag förstod dig rätt?), jag har nämligen velat få tag på denna musik och undrat om det var möjligt, det finns ju mkt fin musik där som ej är med på de "vanliga" CD-skivorna, och särskilt ett stycke från sista filmen som skulle vara perfekt för bröllop!! Nu undrar jag bara VAR man kan köpa dessa DVD/CD??? Tacksam för svar, Elvy!!
Hälsningar Julibrud 2006
Vi hade "King of the Golden Hall" som utgångsmusik, plankad och arrad av kantorn. Ni vet den som spelas när Edoras visas.
Orgel och nyckelharpa. OTROOOLIGT mäktigt, tyckte vi.
julibrud2006
Jag vet inte mer än vad jag skrev. Köp Sagan om konungens återkomst förlängda versionen i samlarutgåvan, då följer den med. Eller fråga i musikaffärerna. Kolla annars internet eller om Lord of the rings har någon hemsida. Det kanske står på filmernas fodral.
The ring goes south är fin som ingångsmusik.
Jag har noterna till den samt till concerning hobbits ifall du vill ha.
Maila mig på: Anna06@telia.com
//Anna
Hahaha, vad roligt!! Gissa vad jag sitter och lyssar på just nu? Jag har funderat på om vi ska ha Concerning hobbits som ingångsmusik och satte på den precis nu för att lyssna på den. Sedan går jag in här och vad är det första jag ser? Jo, den här länken!! Är det ödet eller slumpen, eller vad??!!
Taack Anna för noterna!!
Ejlis!
Du har inte noterna på King of the golden hall?
Är det nån som vet om någon av låtarna går att spelas på orgel??
Concerning hobbits och The ring goes south är orgelnoter.
Jag är ej musikkunning själv men den som jag fick dom av hade dom på sitt bröllop och då spelades de på orgel.
//Anna
Lilltån
Det funkar inte. Det kommer bara upp en bok.
Lilltån
Nu vet jag vad som var fel. Jag sökte på lord of the rings soundtrack som du skrev men man ska söka på bara lord of the rings
Det är ju många CD-skivor med musik. Vad bra! Tack för det.
Imse-Vimse:
Njaej, kantorn skrev bara ned ackord, tror jag och nyckelharpisten lärde sig på gehör.