• Lapine­tte
    Äldre 27 Jul 16:06
    71063 visningar
    26 svar
    26
    71063

    Stockholms bästa chokladaffär?!

    Tänkte höra med er som är så kunniga - vilken är Stockholms bästa chokladaffär (oavsett pris)? Vart skulle ni tipsa mig om jag vill köpa riktig kvalitetschoklad antingen till bröllopet eller i gåva?

  • Svar på tråden Stockholms bästa chokladaffär?!
  • august­iprinc­essa
    Äldre 27 Jul 16:08
    #0

    chokladfabriken pa soder har jag hort ar jattebra. har aldrig kopt nagot sjalv dar sa jag kan inte saga sakert, men vart att besoka tror jag.

  • drea
    Äldre 27 Jul 16:13
    #0

    Sen finns det en affär som säljer belgiska praliner på Drottninggatan, de är sååå goda!

    Och så har vi en i Nacka strand som gör egen choklad!

  • Annie7­4
    Äldre 27 Jul 16:14
    #0

    Chokladfabriken eller Puss choklad i all ära men Ejes choklad på Erik Dahlbergsgatan 25 i Sthlm (Nära Valhallav. & Karlaplan) är absolut bäst i stan, tycker jag! Ett gammalt familjeföretag där allt görs för hand. Det är som att kliva in i en butik från en annan tid. (Deras handgjorda hallon och aprikostoppar är också helt underbara!)Jag brukar även köpa choklad när jag ska baka. Du väljer själv vilken kakaohalt du föredrar. De har dock semesterstängt nu.

    Åh, vad sugen jag blev på choklad nu!

  • Brud 20 aug
    Äldre 27 Jul 16:14
    #0

    På Grev Ture gatan finns en exklusiv chokladbutik, med "inte så billig" choklad!

  • Lapine­tte
    Äldre 27 Jul 16:15
    #0

    drea - du vet inte vad dem heter? Den på Drottninggatan är kanske Pralinhuset?

  • krakel­spekta­kel
    Äldre 27 Jul 16:16
    #0

    1:a Vetekatten
    2:a NK konfektyr
    3:a Chokladfabriken
    4:a Boutique de Chocolat

  • drea
    Äldre 27 Jul 16:16
    #0

    Kan det vara Godiva du menar på Grev Turegatan? Har hört att de öppnat i Sverige! Det är riktigt exlusiv belgisk choklad annars...

  • Lapine­tte
    Äldre 27 Jul 16:17
    #0

    GrevTure måste vara Godivas. Någon mer chokladfabrik som man absolut inte bör missa??!!!

  • drea
    Äldre 27 Jul 16:18
    #0

    Lapinette,
    Ja pralinhuset så heter de på Drottninggatan!

  • Lapine­tte
    Äldre 27 Jul 16:18
    #0

    Godiva har funnits på GrevTure rätt länge. Vi köpte påskägg hos dem (mitt jobb) för ca 2-3 år sedan. Deras choklad är god men då tycker jag Betsy Sandberg är bättre...men tar gärna tacksamt emot fler tips.

Svar på tråden Stockholms bästa chokladaffär?!