• Bröllopstokiig

Ladan på Långängens gård

Är det någon som varit på fest i ladan på långängens gård, Lidingö? Var det bra? Funderar på att ha bröllopsfesten där, priset är överkomligt och det är väldigt idylliskt. Har någon hört något om den?

Nova

• Svar på tråden Ladan på Långängens gård
  • Bröllopstokiig

Hej Nova,
    tycker att ladan är jättefin, vi funderade på att ha festen där, men den var för liten (kan tänka mig att det bara finns plats för ca 45 gäster?). Dessutom ska vi ha några gäster som är lite äldre och då är ladan lite obekväm, långt till toalett osv.
    Men den är absolut mysig!
    Mette

• Bröllopstokiig

Vi var där o titta idag. Man kan sitta 100 pers fast då blir det trångt. De rekomenderar mellan 40-80. Jättefint verkligen. Men undrar hur maten är och arrangemanget....

Nova

• Bröllopstokiig

Nova
    Jag ska ha både vigsel och mottagning på Långängens den 17:e augusti. Jag har ännu så länge bara fått positiva intryck från dom. Dom är mycket vana vid att arrangera fester och väldigt tillmötesgående om man har speciella önskemål. Ladan är billig att hyra och maten är inte heller dyr(vi har valt att ha buffé). Däremot så finns det saker som tillkommer som man bör veta. Dom har ingen musikanläggning men erbjuder sig att hyra in en åt er men det får man betala själv, alternativt så kan man själv fixa fram musikanläggning det går också bra.
    Deras vinutbud är ganska begränsat och lite väl dyrt det billigaste var ca 300 kr/flaska har jag för mig. Man kan säkert be dom köpa in något annat men jag kan tänka mig att det kostar lite extra.
    Jag kan återkomma efter bröllopet och berätta hur det var, om det finns intresse av det.

• Bröllopstokiig

Är ladan uppvärmd? Vi skall gifta oss 10 maj 2003 och då kan det ju fortfarande vara lite kyligt.

• Bröllopstokiig

Det vet jag faktiskt inte. Men det finns ju möjlighet att vara i huset som är uppvärmt. Huset är ju oxå väldigt fint med öppen spis och lite "gammaldags" inredning.

• Bröllopstokiig

Peggy:

Jag har varit på semester....

Det vore jättesnällt om du kunde berätta om hur det gick efter bröllopet. Om allt funkar kan jag inte tänka mig ett bättre ställe att gifta sig på.

Lycka till.

/Nova

• Bröllopstokiig

HEJ!

Jag flyttar fram det här inlägget lite så att du inte glömmer bort mig Peggy.

Nova

• Bröllopstokiig

Hej Nova och alla andra blivande brudar!

Jag har nu haft min vigsel och mottagning på Långängens Gård och kan varmt rekomendera denna. Maten är väldigt bra, personalen är erfaren och duktig. Nästan allting flöt på enligt det schema jag hade lagt upp.

Vi började klockan 14 med välkomstdrink i Långängens gårds kryddträdgård. Tanken var att samma glas skulle användas vid brudparets skål men här ändrade långängens sig i sista stund, vet inte riktigt varför men dom ville ha glasbyte innan skålen.

Ca 14:20 så kom jag och min (då blivande) make in och ställde upp oss under blombågen för vigseln med våra gäster sittande på bänkar bakom oss. Mycket idylliskt!

Maten serverades nästan exakt på klockslaget tre som vi kommit överens om och allt flöt på väldigt bra. Vi var 33 personer och hade bara en serveringspersonal vilket fungerade alldeles utmärkt. Det bör påpekas att vi hade buffé vilket drastiskt sänker kraven på antalet i serveringspersonalen. Det var jättemysigt att sitta i ladan och äta, en utmärkt lokal om man inte är för många. Vi hade äldre släktingar där och dom hade inga som helst problem med att ta sig in och ut.

Total kostnad för hyra av lokal, välkomstdrink, brudparets skål, serveringspersonal(4 timmar), och buffé för 33 personer samt måltidsdryck (vin,öl och läsk) var 17 600 inkl moms.

Om du har möjlighet att ha bröllopsfesten där så är det helt klart perfekt. Jag är jättenöjd och våra gäster har bara uttryckt positiva åsikter om det.
    Det var verkligen lyckat!

Jag hoppas att du har fått lite feedback och att du får en lika bra dag som jag och min make fick!

• Bröllopstokiig

Peggy,
    GRATTIS till dig och maken! Det låter som om ni hade en underbar bröllopsdag!

Har Långängens gård någon hemsida?

• Bröllopstokiig

Trollet,
    Tack, vi är väldigt nöjda det var en underbar dag!
    Ja, det har dom. Adressen dit är:
    www.langangensgard.se

• Bröllopstokiig

Tack snälla Peggy. Jag har bestämt mig, skönt att höra att allt gått bra.

Kram o lycka till

Nova

Svar på tråden Ladan på Långängens gård