Vanilj parfym lockar män
Det sägs att dofter som vanilj och kanel lockar män! Är det någon som kan tipsa om en sådan parfym??
Det sägs att dofter som vanilj och kanel lockar män! Är det någon som kan tipsa om en sådan parfym??
Kolla Miss cheeri (tror att det stavas så)från Dior.Jag vet inte om det finns kaneldoft i den men lite vanilj luktar den nog allt.
Shalimar är tung av vaniljdoft! Jag gillade den förr, tyckte den luktade kola, men numera klarar jag inte av den... men det finns det säkert andra som gör!
Jag köpte Marc Jacobs "Essence" (en gul liten kompakt parfym). Den är väldigt "vaniljig". Finns nog inte i Sverige, men kan beställas på nätet från USA. Ska ha den på mig på lördag...
carro3
att du lyckas "dra in" din holländska "pojkvän" till alla inlägg... fast det är OT
Body Shop har en hel vaniljserie. Parfym, hudlotion etc. Pris runt 200 kr
Body Shops serie är bra. Följande dofter innehåller också vanilj.
Dior: Hypnotic
Armani: She
Kenzo: Flower
Guerlain: L´instant
Kanel finns i Kenzos:Jungle.
Tusen tack tjejer
Burberry Brit tycker jag luktar äppelpaj (fast det står att det skall vara päron i) så där har du både vanilj och kanel.
En riktigt smaskig vaniljig doft är Anna Suis Sui Dreams. Diors Addict innehåller också vanilj, jättegod, men otroligt tung!
Hanae Moris parfym (den heter bara Hanae Mori och har fjärilar på flaskan) är också vaniljig. Och Aquolinas Pink Sugar som jag luktade på när jag var i USA tidigare i våras. Men dessa två tror jag inte finns i Sverige, men är inte säker.
Shalimar, Shalimar, Shalimar, Shalimar..... :D
Kan tillägga att jag varken gillade Hanae Mori eller Pink Sugar, för söta för min smak.
Escada har två med vanilj i.... :)